TOP

Mode-startups kunnen grote modemerken helpen

Grote modemerken kunnen door mode-startups geholpen worden om hun verkoopkanalen beter te benutten. Dat werd duidelijk tijdens de New York Fashion Tech Lab, laat Sprout weten.

Tijdens de demo day van New York Fashion Tech Lab pitchten mode-startups hoe zij het gedrag van consumenten analyseren en hoe grote modemerken hun verkoopkanalen beter kunnen benutten. Dat laat Sprout weten. Acht pitchers waren geselecteerd uit 127 inzendingen en lieten ieder weten dat Amazon te dominant is en dat er meer uit andere verkoopkanalen gehaald kan worden. “De modefabrikanten zitten bij het almachtige Amazon in de wurggreep van het grote volume en dat past niet altijd goed bij de kern van hun business”, zegt Sprout over de presentaties. “Daarom willen ze met behulp van de startups meer succes boeken bij andere retailers om de macht van Amazon te doorbreken.” De demo day van New York Fashion Tech Lab was de afsluiting van een twaalf weken durende uitprobeerperiode waarbij de pitchers hun bedrijfsmodel mochten testen in samenwerking met grote modemerken zoals Ralph Lauren en Louis Vuitton.

Pitchers
Clothes Horse kan via data-analyse van keuzeproces, aankopen en consumentenvoorkeuren de omzet van een paar modemerken die het warenhuis Macy’s verkoopt verhogen en het percentage retourzendingen te verlagen. StyleSage en Trendanalytics zijn meer gericht op de aanbieder en geven aan hoeveel iets moet kosten en hoeveel voorraad er aangehouden moet worden. Perch Interactive en Stylinity houden zich meer bezig met de instore experience. Zij zorgen via een soort quiz ervoor dat je kan kiezen wat je wil passen. Stylit geeft kopers advies dat binnen hun smaak en budget valt aan de hand van data-analyse. Via Suddenlee wordt een snellere levering mogelijk en Nineteenth Amendment verbindt consumenten en ontwerpers op één platform.