TOP

Nu in Bengels #3: Kik-Kid, kinderschoenen, Kids Department en kleurkaarten zomer 2017

De nieuwe Bengels is op 6 juli verschenen, met onder andere een achtergrondverhaal over de verkoop van kinderschoenen. Verder interviews met Anneloes van Gaalen van Indie Brands en Ineke Grovenstein van Kik-Kid, een bezoek aan Kids Department, plus de allernieuwste kleurkaarten voor het nieuwe inkoopseizoen!

Hoe verkoop je kinderschoenen? [achtergrond]

Kinderschoenen zouden zo maar eens voor een extra omzetboost kunnen zorgen. Daar staat wel een gedegen investering in kennis over de materie tegenover. “Ouders verwachten dat de voetjes van hun kinderen goed opgemeten worden door deskundig personeel.”

Kleurkaarten zomer 2017: hoe gebruik je ze?

Het complete plaatje met kleuren zie je op de modekleurkaarten voor zomer 2017 die je als abonnee gratis bij deze editie van Bengels ontvangt. Maar wat zijn op zo’n kaart nou de basiskleuren, en wat de accentkleuren? Hoe kun je ze combineren? Op onze speciale kleurkaartpagina’s leggen onze trendforecasters per segment in een schema uit hoe je de kaarten kunt gebruiken bij het inkopen en het samenstellen van de collecties.

Kik-Kid: van nature duurzaam en wars van poespas [interview]

Een restje garen, een rode ster en een enthousiaste winkelier markeren precies twintig jaar geleden de start van het merk Kik-Kid. Oprichter Ineke Grovenstein: “En ik bleek altijd al duurzaam te zijn ingesteld. Ik zou het vreselijk vinden als mijn kleding door kinderhanden werd gemaakt.”

Kid Department: de gezelligste winkel van de regio [reportage]

Kindermodewinkel Kids Department in Wateringen is begin 2016 uitgeroepen tot ‘gezelligste winkel’ van regio Westland. Eigenaar Brenda Wolswijk: “We proberen iets bijzonders neer te zetten.”

Close-up: Anneloes van Gaalen van Indie Brands [interview]

Anneloes van Gaalen is onder andere auteur, branding specialist én drijvende kracht achter Indie Brands, een onafhankelijk platform voor innovatieve (mode)labels. Waar haalt zij inspiratie vandaan

Marktcijfers: bedrijfskosten blijven stijgen

Kindermodewinkels haalden in 2015 het beste bedrijfsresultaat van alle modewinkels, ondanks een relatief lage brutowinst. Dat blijkt uit cijfers van Detailhandel.info, een initiatief van Detailhandel Nederland en onderzoeksbureau Panteia.


Sluit nu een Bengels Jaarabonnement af en ontvang 4 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de kindermodebranche. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Bekijk hier de mogelijkheden.