TOP

Nieuw op Market by Kleine Fabriek

Niet alleen werd Kleine Fabriek dit seizoen Market by Kleine Fabriek gedoopt, de kindermodebeurs vond tegelijk plaats met Modefabriek. Bengels nam een kijkje en sprak met een aantal nieuwe exposanten.

Het mooie weer zorgde pieken en dalen tijdens de eerste beursdag op zondag, maandag leek het een stukje drukker tijdens Market by Kleine Fabriek. De nieuwe, cirkelvormige opstelling zorgde voor diverse reacties. Sommige exposanten vonden de opzet een stuk gemoedelijker dan die van de meeste grotere buitenlandse beurzen. Andere deelnemers vonden de veranderde indeling weinig van meerwaarde. Minder enthousiast was men over de ingang van Market by Kleine Fabriek. De kindermodebeurs zat niet in dezelfde hal als Modefabriek en de toegang naar de beursvloer was weinig opvallend.

 

Kleine Fabriek editie SS2017 1

 

Over het algemeen leken exposanten positief over de bezoekersaantallen. Raymond McClean van Snapp Agencies was aanwezig met onder andere het kindermodemerk Crush Denim. Het merk bestaat uit een compleet aanbod van onder andere sweaters, jeans, tops en polo’s voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 16 jaar. McClean: “Crush Denim heeft van elk merk wel iets en voor ieder kind wat wils. Alles is al uitgevonden, dus helemaal nieuw ben je nooit. Maar het complete aanbod en onze marketing van de afgelopen periode is succesvol gebleken.”

 

Kleine Fabriek editie SS2017 2

 

Kleine Fabriek editie SS2017 3

 

Ook het preppy kindermodemerk Mr & Mrs Woods was voor het eerst te zien tijdens Market by Kleine Fabriek. Het merk is bedoeld voor jongens en meisjes en bestaat uit communiewaardige jurkjes, sweaters, jurkjes, polo’s en blazers. Barth van Hout van het gelijknamige agentschap: “We produceren Mr & Mrs Woods met de ontwerper van Carbone. We hebben hem in dienst genomen toen Carbone failliet ging. Voor Mr & Mrs Woods is ruimte bij kwaliteitszaken zoals Van Tilburg, winkels die niet achter de populaire jeansmerken aanlopen.”

 

 

Kleine Fabriek editie SS2017 4

 

Kleine Fabriek editie SS2017 5

 

 

Claudia de Bruijn introduceerde met haar team de kindercollectie van Penn & Ink N.Y, dat is geïnspireerd door de inmiddels al bekende damescollectie van het merk. De kinderkleding heeft een cleane, volwassen look en is bedoeld voor meiden van 6 tot 16 jaar. “Het merk is goed ontvangen”, aldus De Bruijn. “We positioneren het midden tot hoog, maar willen selectief zijn en werken daarom met een beperkt aantal verkooppunten.” Hoewel het merk voor een flinke range aan leeftijden is bedoeld, zal de verkoop zich richten op de grotere maten.

 

 

Kleine Fabriek editie SS2017 6

 

Kleine Fabriek editie SS2017 6a

 

 

Little Indians is geen onbekend van Market by Kleine Fabriek. Het baby-, peuter- en kleutermerk voor kids van 0 tot 6 jaar was al aanwezig in de HTNK-shop van de beurs. Dit jaar echter op de beursvloer zelf. De designs zijn geïnspireerd door volwassen mode en kinderlijk vertaald. Mede-oprichter Vanessa de Kock Erasmus: “Voorheen stond ik vooral op buitenlandse beurzen, omdat mijn merk wordt ingekocht door merken die vooral naar Playtime gaan. Het leek me tijd om nu ook in Nederland op de beurs te staan en dat is goed bevallen.

 

 

Kleine Fabriek editie SS2017 8

 

Kleine Fabriek editie SS2017 7

 

 

Andere nieuwe namen op de beursvloer waren de (op social media) razend populaire accessoires en cadeauverpakkingen van Eef Lillemor, de Franse merken Cataleya, Théluto en Shoo Pom, het Luxemburgse Mamie et Moi, het Belgische My Sweet Potato en het bekende uit Spanje afkomstige Yporqué en Gioseppo. Daarnaast waren er accessoires te zien van het merk Little Olga, steps van het Oostenrijkse Scoot and Ride en de speeltjes van het Australische merk Tiger Tribe.