TOP

‘Sunday School is een perfect moment om een partnership aan te gaan’

In aanloop naar Sunday School spreken we met een aantal (nieuwe) merken die hun collecties tijdens de tweede editie van deze kindermodebeurs laten zien. Ook het Australische merk Sunday Soldiers toont deze zomer de collectie. Bengels sprak met Dominique Perri, sales en marketing director van het merk.

Kun je wat vertellen over de achtergrond van Sunday Soldiers?

“Het begon allemaal in een kamer in het huis van Matt en Elise Doohan, dat was 3,5 jaar geleden in het westen van Australië. Door de grote vraag naar de producten zijn er nu vier fulltimers in dienst, plus een aantal agenten die zich bezighouden met de wholesale in onder andere Nederland, België, Duitsland en andere key markets in Europa waar we ook populair zijn.”

Hoe onderscheidt Sunday Soldiers zich van andere merken?

“We zetten de surf- en skate stijl weer op de kaart in kindermode. Dit doen we niet met kleding voor speciale gelegenheden, maar kleding waar kinderen mee op vakantiefoto’s verschijnen, waar ze voor het eerst mee op hun fiets leren rijden of hun eerste kickflip mee maken op hun skateboard. Kleding voor alledag dus.”

Wat zijn jullie bestsellers?

“Onze T-shirts met slogans zijn altijd populair geweest, ze zijn unisex en makkelijk om te stylen, dus ouders kunnen ze vaak en op allerlei manieren stylen.”

Wat gaan jullie laten zien tijdens Sunday School?

“De Sunday Soldiers lente/zomercollectie 2019 is genaamd Homebodies. Het gaat over hoe ons huis het centrale punt in ons leven is. We gaan naar buiten, de buitenwereld in, maar we komen altijd weer terug naar huis. Ons thuis is de veilige plek waar we leren en groeien. Een plek waar kinderen kussenforts bouwen, bubbelbadgevechten houden met broertjes en zusjes en slaapfeestje organiseren voor vriendjes. We houden van avonturen, maar soms willen we gewoon thuis zijn en huismussen zijn.”

Waarom is de keuze op Sunday School gevallen?

“Er komen de laatste maanden steeds meer retailorders vanuit Nederland. Dit is daarom een perfect moment om partnerships aan te gaan met Nederlandse retailers, zodat consumenten nog makkelijker ons kunnen aanschaffen. We vinden het feit dat Sunday School een nieuwe beurs is erg fijn, dat betekent dat de inkopers die daar komen open minded zijn en niet bang om nieuwe merken in te kopen.”

Kun je al iets vertellen over jullie toekomstplannen?

“Er komen een heleboel spannende dingen aan, waaronder een grote samenwerking volgend jaar. Ik raad iedereen daarom aan om ons goed in de gaten te houden de komende tijd!”

 

Meer informatie:

Jeroen Hollestelle
+31 6 5116 9333