TOP

Zannier neemt kinderdivisie Esprit voor zijn rekening

De Franse retailgroep Zannier gaat de kinderkledinglijn van Esprit ontwerpen. Het kindersegment is goed voor 3,4 procent van de activiteiten van het merk.

Vanaf 1 januari 2016 neemt de Franse retailgroep Groupe Zannier het kindersegment van Esprit voor zijn rekening. Dat meldt Esprit in een persbericht. De ontwikkeling, productie en distributie in Europa en het Midden-Oosten van de kleding en accessoires lijnen van Esprit Kids ligt dan in handen van het bedrijf. De eerste collectie van Zannier zal in de winter van 2016/2017 in de schappen liggen.

Winst

Esprit start met de samenwerking met Zannier om de slechte verkoop van de kinderkledinglijn beter te krijgen. Momenteel is de verkoop van kinderkleding te laag om er winst uit te halen. Zannier heeft al vaker met dit bijltje gehakt: het bedrijf ontwerpt ook de kinderkledinglijnen voor onder meer Kenzo Kids, Paul Smith Junior en Junior Gaultier.

De twee bedrijven hebben een contract getekend voor de komende vijf jaar. De producten van de Esprit Kids lijn zal beschikbaar blijven in de online shop en fysieke winkels van het merk.