TOP

Zoedt presenteert kindercollectie

Zoedt heeft naast de bekende woon- en lifestyleaccessoires een nieuwe kindercollectie toegevoegd. Bengels sprak met mede-oprichter Ellen Modderkolk over deze toevoeging en de plannen van het merk.

Voor wie Zoedt nog niet kent: omschrijf het merk in een notendop.

“Zoedt is van Cindy Noordman en mij. We waren collega’s bij een organisatieadviesbureau en hadden allebei ervaring opgedaan met eigen webwinkels, maar het kriebelde om iets ‘eigens’ neer te zetten. Dat werd Zoedt, waarmee we in 2013 zijn gestart. Zoedt maakt papierwaren, woonaccessoires, lifestyle en kids items in een basic, kenmerkende zwart/wit stijl. Alle producten worden door onszelf ontworpen en in Nederland gemaakt door vakmensen met een passie.”

Wat kun je vertellen over de nieuwe kids collectie?

“Die bestaat uit drie series met onder andere een mooie houten luierdispenser, posters, kussens, slingers, uitnodigingen voor kinderfeestjes en MDF-huisjes met lieve teksten. Dit was een aanvulling op de bestaande collectie met Scandinavische patronen of juist heel kleurrijke items. Onze collectie wordt gekenmerkt door getekende illustraties, die zijn heel subtiel en toch statements.”

Hoe onderscheiden jullie je van concurrenten?

“We maken waar we zelf blij van worden, in basic zwart/wit, met grappige, lieve of ontroerende teksten. Maar ook steeds vaker zonder tekst. Dat kan een basic familieplanner zijn, maar ook een kussen met een tekst of een poster met een mooie afbeelding. Onze ontwerpen vallen op door de eenvoud, de Scandinavische stijl, basic, zwart wit en natuurlijk onze originele teksten.”

Jullie zijn al flink vertegenwoordigd, wat zijn jullie plannen op dat gebied?

“We zijn verkrijgbaar bij 300 winkels in Nederland en daarbuiten. Die verkooppunten bestaan uit stenen winkels en webwinkels, conceptstores, cadeauwinkels, boekhandels en kledingwinkels. Dagelijks krijgen we nieuwe verzoeken, de groei van verkooppunten gaat haast vanzelf. We kijken wel kritisch of de winkels ook bij ons passen. We passen in de winkel waar consumenten net even dat ene leuke of aparte cadeau vinden. De mooiere conceptstores en cadeauwinkels met veel handgemaakte items of kleinere ontwerpers. Maar zoals gezegd, ook de betere (hippe) modezaak of lifestyle winkel.”

En hoe willen jullie verder met de kinderlijn?

“De kindercollectie wordt uitgebreid met leuke boeken. Maar welke dat zijn houden we nog even geheim.”