TOP

Bestseller Bengels: Het Kinderkabinet in Nootdorp

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Maddy Bernasco van Het Kinderkabinet in Nootdorp en Den Haag: “Ik heb echt een snoepjeswinkel.”

In Het Kinderkabinet loopt de verkoop van jurkjes als een trein. Eigenaar Maddy Bernasco: “Het is even iets mooier weer en iedereen gaat gelijk zomerjurkjes kopen. In Nootdorp zijn veel klanten die binnenkort communie gaan doen, daardoor zijn jurkjes erg populair.” Door de ‘communiekantjes’ is het merk Fun&Fun een goed verkocht merk. “De prijs-kwaliteit van dit merk is heel goed en het biedt ook iets aparts. Dat vinden zij leuk.”

Jurkjes

Als vanzelfsprekend is Maddy op dit moment het meest enthousiast over de jurken in haar zaak. “Ik heb dit jaar ook mega veel jurkjes ingekocht, want klanten klaagden vorig jaar dat ik te weinig jurkjes in de winkel had hangen. Nu heb ik een enorm assortiment. Een ander leuk item van dit voorjaar vind ik de fake leather jasjes, die zijn populair in combinatie met de jurken.”

Dure merken

Wat Maddy wel opvalt is de populariteit van de merken in het hogere segment in haar zaken. “Ik heb echt snoepjeswinkels. Ik verkoop kleding van onder meer SuperTrash, Hugo Boss en Miss Grant. Maar ik verkoop ook kleding van Cakewalk en Molo. Die kleding is een stuk minder duur en ziet er hartstikke vrolijk uit, maar uitgerekend die kleding blijft hangen. Dat vind ik echt gek!”

Lange broeken

Minder populair op dit moment zijn de lange broeken. Ook bij minder weer kiezen veel klanten toch voor korte, fleurige kleding merkt Maddy. “Zo had ik laatst voor jongens een joggingpak in twee varianten: met een korte en een lange broek. De korte broek was binnen een week uitverkocht, met de lange broek bleef ik zitten.”

Facebook

Sociale media en dan met name Facebook zijn voor Maddy handige tools om klanten naar de winkel te trekken. “Vooral voor het filiaal in Den Haag werkt dit heel goed omdat we daar niet in het centrum zitten. Zo leren mensen ons kennen. En ik merk dat het werkt: wanneer we een foto van een item erop zetten dat mensen leuk vinden komen ze sneller langs.”

Vriendinnenavonden

Hoe Maddy die klanten dan vast houdt als ze eenmaal binnen zijn geweest? “Het is heel belangrijk dat er iemand in de winkel staat die geïnteresseerd is in de klant, kennis van zaken heeft en klantvriendelijk is. Daar komen mensen echt voor terug.”

Wat ook goed werkt zijn de vriendinnenavonden die ieder jaar worden georganiseerd in het grotere filiaal in Den Haag. “Dit werkt een beetje als een Tupperware party: de gastvrouw regelt 15 vriendinnen en onder het genot van een hapje en drankje wordt er lekker geshopt. Dit doen we samen met een winkel die dameskleding verkoopt. Na afloop krijgen de dames een leuke goodiebag mee, die we hebben gevuld met producten van ondernemers uit de buurt en de gastvrouw krijgt een leuke korting op haar aankopen. Dat is ieder jaar een groot succes!”