TOP

Bestseller: Kwebbels in Tiel

Benieuwd naar welke items momenteel goed lopen bij je collega? Deze week interviewen we Tonny van Blijderveen van Kwebbels in Tiel.

Op één september 2017 is Tonny van Blijderveen twaalf en een half jaar lang de eigenaar van Kwebbels in Tiel. In haar eentje runt zij deze kinderkledingwinkel, zonder personeel. Bij binnenkomst maakt ze vrijwel meteen duidelijk dat dit niet helemaal haar ding is. “Ik hou gewoon niet zo van het in de spotlights staan”, lacht ze.

Zomervakantie

Ruim anderhalve week geleden is Kwebbels weer opengegaan in verband met de zomervakantie. Ieder jaar, na terugkomst van haar eigen vakantieperiode, haalt van Blijderveen de zomercollectie direct uit haar winkel. “Vanaf dat moment ben ik er dan meteen klaar mee. Ik haal dan al het ‘ouds’ uit de winkel en zorg ervoor dat er alleen nieuwe collectie hangt wanneer de klanten weer binnen komen.”

Nieuwe collectie

Bij Kwebbels zijn onder andere de volgende merken terug te vinden: Flow, Juliette, Quapi, Guess, Indian Blue, Crush Denim, Antony Morato, Gabbiano en Vingino. “Nu de nieuwe collecties binnen zijn, lopen Flow en Juliette heel goed. Omdat het allemaal net binnen is, is het lastig om te zeggen wat de komende tijd goed zal verkopen”, antwoordt ze. Afgelopen zomer heeft het merk Gabbiano het goed gedaan. “Hier ben ik afgelopen zomer mee gestart. De doorverkoop was gewoon super. Verder zijn de kleine maten goed verkocht en deden de grote maten als een Geisha en Cost:bart het ook erg goed. Antony Morato gaat altijd als een speer.”

Evenementen

Met het Fruitcorso, Tiel Pakt Uit en andere evenementen in de omgeving zorgt kindermodewinkel Kwebbels ervoor in het zicht te blijven. Zo is er begin september een mode-event dat gegeven wordt door alle winkeliers uit de binnenstad van Tiel. Kwebbels neemt deel aan dat evenement met een modeshow. Vier jaar geleden is van Blijderveen hier voor het eerst mee begonnen. Ze plaatste een oproep op Facebook, waarna zeven kinderen zicht aanmeldden.

Het afgelopen jaar en dit jaar zijn dat er veertien. “Een oproepje is dus niet meer nodig”, lacht ze. Gedurende de modeshow geeft ze aan geen specifieke merken in beeld te willen brengen. “De kinderen komen voor de modeshow bij mij in de winkel en mogen dan zelf uitkiezen wat ze leuk vinden en waar ze zich prettig in voelen.

“Onder voorbehoud dat alles bij elkaar past natuurlijk”, vult ze aan.

Naast de modeshow is ze die dag druk met andere tijdelijke acties. “Meestal is gaat het om een speciale korting of iets uit de winkel dat we weggeven aan klanten die die dag geweest zijn. Wat dit precies zal zijn, weet ik nog niet.”