TOP

Bestseller: K-Deng! Kids in Hoogland

Benieuwd naar welke items momenteel goed lopen bij je collega? Deze week interviewen we Josephine Antonissen van K-Deng! Kids in Hoogland. “Sale mag in onze ogen niet ontbreken voor de koopjesjagers.”

K-Deng! Kids in Hoogland bestaat dit jaar 25 jaar. De eigenaren van de winkel zijn Josephine Antonissen en haar moeder Willeke. Sinds begin dit jaar is de winkel een vennootschap onder firma, hiervoor runde Willeke de winkel alleen met behulp van personeel. Nu werken moeder en dochter samen. Het plan is dat Josephine eind dit jaar de winkel gaat overnemen en Willeke gaat stoppen. “We zitten dus in een soort overdrachtsjaar”, vertelt  Josephine.

Dierenprints

De kindermodewinkel –  130 vierkante meter groot – heeft meer dan 30 merken hangen. “Wij merken dat vooral de items met dierenprints het goed doen op het moment, zowel bij jongens als bij meisjes”, vertelt Antonissen. “Het merk Someone wordt bij ons goed ontvangen, de prijs-kwaliteit verhouding ligt goed en het is lekker uitgesproken. Ook de collectie van Molo trekt bij menig kind de aandacht.”

Het babysegment blijft op de kraamcadeautjes na, een lastig segment, vindt de winkeleigenaar. “Wij schuiven hier per seizoen met verschillende merken in ons aanbod. Zo gaan we komend seizoen weer Noppies verkopen en gaat Tumble ’n Dry baby er even uit. We blijven aftasten wat de klant graag wil, en die vraag verandert telkens”.

Minder kleur

“Ook in het jongerensegment proberen we met de trends mee te gaan. Sinds afgelopen winter verkopen we Nik&Nik wat erg populair is bij de tiener jongens en meiden. Indian Blue Jeans doet het bij beide erg goed. Voor de meiden gaan we komend seizoen uitbreiden met Frankie & Liberty en we zijn erg benieuwd naar de collectie van Lookx. Wel opvallend is dat hoe ouder het kind is, hoe minder kleur ze kiezen. Zwart-wit zijn populair bij deze leeftijd.”

k-deng 2

“Voor ons zijn Nik&Nik en Molo relatief nieuwe merken, we zien dat mensen er goed op reageren en de kleding herkennen. Dit betekent dat wij ook een beetje meevaren op het marketingbeleid van dit merk. Cars heeft een sterke nieuwe collectie uitgebracht voor zowel meiden als jongens met zeer aantrekkelijke prijzen, ook de wintercollectie die eraan komt was erg commercieel. We hebben alweer zin in de nieuwe collectie.”

Kunstboer

Naast kleding verkoopt K-Deng ook tassen en accessoires. “Leuke bijverkoopartikelen zijn bijvoorbeeld de haarknoopbandjes, die hebben we in veel verschillende kleuren en prints. Ik draag deze zelf ook in de winkel en dit werkt blijkbaar aanstekelijk. Ook de losse kraagjes hebben het goed gedaan. En de tassen van de Kunstboer blijven bij ons een succes. Ontzettend leuke prints met veel kleur die we niet alleen aan kinderen maar soms ook stiekem aan moeders, juffen en oma’s verkopen.”

K-deng tassen

‘Zomer zwaarder’

Bij K-Deng hangt meestal wel een rekje met kortingsartikelen, vertelt Antonissen. “Omdat we een grote winkel hebben, hebben we ook altijd wel een aardig volume in de uitverkoop. We hebben nu nog wat sale van de zomer 2016 hangen, wat in onze ogen niet mag ontbreken voor de koopjesjagers. We hebben de winter 2016/2017 goed verkocht, het ene merk beter dan het ander, maar onderaan de streep mogen we zeker niet klagen. Het zomerseizoen is wat zwaarder, er is geen schaarste meer. Waar de klanten vroeger in januari in de rij stonden voor zomerjassen komen ze nu pas als ze het weer voor een zomerjas er is.”