TOP

Brandkids start verkoop op Poolse kinderkledingmarkt

De Nederlandse webwinkel voor kinderkleding Brandkids opent een een webshop in Polen. Het is de vierde buitenlandse markt waar Brandkids actief wordt.

Brandkids, de Haarlemse kindermodewebshop die aan een flinke opmars bezig is, gaat nu ook kleding verkopen in Polen. Dat meldt De Telegraaf. Polen is een grote markt, er wonen bijna 40 miljoen mensen. “De bevolking is relatief jong en de economie groeit heel hard”, zegt mede-oprichter en directeur Hans Lormans in de landelijke krant .

Vanaf deze week kan Brandkids zo’n 80 tot 90 procent van het Poolse aanbod van merkkleding leveren aan de kopers. De distributie verloopt via Helmond, waar het distributiecentrum zit. De klantenservice wordt bemand op het kantoor in Berlijn.

Toenemende vraag

Lormans zegt verder:  “Er zijn inmiddels zo’n 5 miljoen mensen met een hoog besteedbaar inkomen. De behoefte om die welvaart te laten zien groeit en de vraag naar Westerse merkkleding stijgt mee.”

Brandkids bestaat pas sinds 2013 en maakt sindsdien een opmerkelijke groei door. Het bedrijf is naast Nederland en Polen, ook al actief in Duitsland, België en Engeland. Volgens Lormans is het de strategie om elk jaar een nieuwe buitenlandse markt te betreden, aldus De Telegraaf.

Sanoma

Mediabedrijf Sanoma, bekend van consumentenmagazines als Kek Mama, Ouders van nu en de website Jongegezinnen.nl nam in april een meerderheidsbelang in het online kinderkledingplatform Brandkids.com.

Interview

In april 2014 interviewde Bengels Hans Lormans. Toen zei hij: “Ons doel is om over vijf jaar een grote Europese speler te zijn.” Lees het volledige interview met Brandkids hier.