TOP

Circos lanceert abonnement voor kinder- en zwangerschapskleding

Afgelopen week lanceerde Circos een kledingabonnement voor kinder- en zwangerschapsitems in Nederland en Denemarken.

De Amsterdamse startup Circos lanceerde afgelopen week een abonnement voor kinder- en zwangerschapskleding in Nederland en Denemarken. Met dit abonnement wil het bedrijf een duurzaam en betaalbaar alternatief bieden voor het kopen van kleding die maar kort gedragen wordt en vervolgens op de afvalhoop eindigt. Via de website kunnen consumenten kiezen uit meer dan 500 kledingstukken van Adidas, Pantagonia, Vigga en Paula Janz.

“In de eerste twee levensjaren van een kind kopen ouders gemiddeld zo’n 280 kledingstukken, waarvan de meeste maar twee of drie maanden gedragen worden. Met als gevolg dat tonnen kinderkleding in het vuilnis belanden”, vertelt Erick Bouwer, oprichter van Circos. “Met dit abonnement willen we het tegenovergestelde van het fast-fashion businessmodel bereiken.”

“In plaats van de productie van grote hoeveelheden kleding van lage kwaliteit te stimuleren, die snel worden weggegooid, willen we het voor kledingmerken weer interessant maken om kleding van hoogwaardige kwaliteit te maken. Deze stukken gaan langer mee, worden door meerdere mensen gedragen en brengen via een abonnement uiteindelijk meer geld op,” aldus de oprichter.