TOP

Greentom komende zomer ook op Amerikaanse markt

Het ‘groene’ Nederlandse kinderwagenmerk Greentom is bezig aan een stevige opmars in Azië en staat ook op het punt door te breken in Amerika. Naast kinderwagens, wil het merk de collectie verbreden met bijpassende accessoires. De eerste tassen zijn gelanceerd. “We willen verschillende producten maken die altijd het groene en mooie maar betaalbare alternatief bieden.”

In 2013 introduceerde Greentom de eerste duurzame kinderwagen ter wereld. De kinderwagens bestaan voor 95 procent uit hergebruikte basismaterialen. Voor het frame wordt polypropeen gebruikt en voor de bekleding polyethylene terepthalate, ofwel gerecyclede plastic flessen. Hierdoor kunnen delen van de kinderwagens ook weer gerecycled worden.

Award

Greentom is  bedacht door industrieel ontwerper Bart Bost, die er exact een jaar geleden de Red Dot Award voor kreeg. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan kwalitatief en innovatief design. Een belangrijk moment voor het merk, zegt Bost. “Het heeft voor meer naamsbekendheid gezorgd, ook in veel Aziatische landen. De verkoop in Azië en vooral in China explodeert momenteel.”

Verenigde Staten

Greentom wordt inmiddels in elf landen verkocht waaronder Spanje, Frankrijk, Indonesië en Japan. Eind zomer 2017 start het Nederlandse merk in de Verenigde Staten met de verkoop in een select aantal winkels. Welke winkels dat zijn, wil het bedrijf nog niet zeggen. Het merk heeft in Maastricht een kantoor en ook in China (Shenzhen) en de Verenigde Staten (Phoenix).

Lifestylemerk

Naast de uitbreiding in verkooppunten internationaal, wil Greentom uitgroeien tot een groen lifestylemerk, dat een breed scala aan accessoires biedt. De eerste tassen zijn al op de markt: een shopper en een luiertas, eveneens gemaakt van recyclebaar plastic. “Zo willen we verschillende producten maken die altijd het groene en mooie, maar betaalbare alternatief zijn voor de bewuste consument”, besluit Bost.

Greentom 2017 3Greentom 2017 1