TOP

Hoe gaat het met Beebielove? [interview]

Een nieuw merk, een nieuwe stylist en een verhuizing: Susanne van der Linden en Wanda Marcon, oprichters van de baby- en kindermodemerken Beebielove, Little Miss Juliette en Jumping the Couch, hebben een druk jaar achter de rug. Van der Linden: 'We passen nog beter bij de moeder van nu'.

Waarom de verhuizing eind vorig jaar?

“Er was simpelweg niet genoeg ruimte meer op de oude locatie. We hadden een tijdelijke showroom, maar zochten ondertussen naar een geschikter pand. Die hebben we gevonden in Waalre aan de Van Dijklaan. De showroom telt nu 200 vierkante meter en er is een ruim kantoor. We zitten iets zuidelijker, maar nog steeds aan de N2 en A2, dus klanten zitten heel snel op de snelweg.”

Hoe bevalt het nieuwe pand?

“Echt hartstikke goed. In de ruime showroom komen de merken veel beter tot hun recht. We hebben per merk complete werelden gecreëerd, waar je elk merk helemaal in de juiste sfeer beleeft. Daar kunnen we makkelijk 2 tot 3 klanten tegelijk ontvangen. Bezoekers verbazen zich elke keer weer als ze de nieuwe opzet zien, je komt echt binnen in een Beebielove, Little Miss Juliette of Jumping the Couch-wereld. Deze nieuwe plek is perfect om een vervolgstap te maken wat betreft groei.”

Hoe gaat het met het eerste seizoen van het nieuwste merk, Jumping the Couch?

“Jumping the Couch ligt net in de winkels, en het duurde even voordat het seizoen op gang kwam. Toch zijn we nu al heel positief. Consumenten krijgen echt weer behoefte aan lente- en zomerkleding. De eerste reacties zijn goed, ze vinden de kleding fris, anders dan anders en vrolijk. De mooie materialen, de goede pasvormen en de draagbaarheid zijn kenmerken die veel klanten voor de jongen van nu zoeken.”

En met Beebielove en Little Miss Juliette?

“Wat betreft Beebielove hebben we een vernieuwende slag gemaakt, de nieuwste collectie herfst/winter 2019 wordt echt anders. Daarvoor hebben we een nieuwe stylist aangetrokken. Deze stijl past nog beter bij de moeder van nu: clean zonder de details uit het oog te verliezen en iets rustiger qua kleurgebruik. Veel moeders willen tegenwoordig een wat meer sophisticated look.”

Wat zijn de toekomstplannen?

“We houden de samenwerking met de retailer hoog in het vaandel, we zijn dan ook blij en trots op alle retailers waar we mee werken en op wat we gezamenlijk de afgelopen 10 jaar hebben opgebouwd. Daarnaast zijn we bezig met een geweldig initiatief van landelijke omvang waar we rond de zomer wat meer over kunnen vertellen. Door vraag uit de markt hebben we voor Little Miss Juliette en Jumping the Couch de maten 158-164 toegevoegd. En met Little Miss Juliette starten we komend seizoen wederom op verzoek van de klant met deelleveringen. We proberen echt te luisteren naar onze klant en hier ook iets mee te doen.”