TOP

Hoe gaat het met: Blue Star Jeans?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het met’? Ditmaal spreken we met Ruben Worms, eigenaar van Blue Star Jeans.

En, hoe gaat het met Blue Star Jeans?

“We hebben begin dit jaar een goede start gemaakt. De eerste collectie, maar ook de tweede, voor zomer 2015 is goed ontvangen. We merken dat er vooral voor jongens duidelijk behoefte is aan een nieuw stoer merk met een volwassen uitstraling en goede kwaliteiten. Ook de prettige prijzen, net onder de grote merken, vallen in de smaak.”

Hoe hebben jullie het afgelopen verkoopseizoen beleefd?

“De collectie voor zomer 2015 is behoorlijk gegroeid in stuks en oogt daardoor completer. De kleurgroepen zijn meer op elkaar afgestemd en er zijn vooral voor meisjes nieuwe items toegevoegd, wat direct werd opgemerkt door de inkopers. Met als resultaat aardig wat nieuwe klanten, we zijn van 50 naar 75 klanten gegaan. Dat is toch mooi voor een tweede seizoen.”

Wat is de kracht van het merk?

“De prima prijs-kwaliteitverhouding. We zijn voor veel kinderwinkels een aanvangsmerk. Maar ook al groeien we best hard, we willen wel selectief blijven. Blue Star Jeans zal je niet op elke hoek van de straat zien. Maximaal bij één verkooppunt per plaats en ook online leveren we beperkt. Verder zijn we sterk in sweats, ook al heten we Blue Star Jeans. We hebben wel enkele jeans in de collectie, maar die markt is al zo verzadigd. We proberen ons meer te onderscheiden in leuke aparte stijlen.”

Sweats zijn nu een hit, maar wat als deze trend voorbij is?

“Sweats zullen altijd wel blijven, ook na de hausse. En anders zijn we flexibel genoeg om in te kunnen spelen op nieuwe trends of items. Ik merk dat onze T-shirts ook scoren. Sowieso doen onze uitgewerkte producten het erg goed.”

Wat zijn de bestverkochte items?

“Voor zomer 2015 is blauw denim vest van 34,95 euro een topper. Daar hebben we er zo’n de 350 tot 400 stuks van verkocht. Voor een vest is dat best veel. En natuurlijk de bijbehorende sweat pants. De sweatshorts met een ster erop en de T-shirts met prints hebben ook goed verkocht. Voor meisjes deden de sweatpants met bloemen het erg goed.”

Op welke doelgroep mikken jullie?

“We zijn gestart als tienermerk. We laten ons dan ook inspireren door de stijlen van volwassen collecties. Opvallend genoeg groeit de vraag naar kleinere maten, dus vanaf najaar 2015-2016 bieden we drie pakketten aan: vanaf 2, 4 en 8 (tot en met16 jaar).”

Veel kinderwinkels maken lastige tijden door. Hoe denken jullie mee?

“We hebben geïnvesteerd in folders die we gaan uitgeven en mooie foto’s die ook voor online beschikbaar zijn. De marges zijn leuk, tussen de 2.5 en 2.8. en we bieden ruilmogelijkheden als artikelen niet snel genoeg verkopen.”

Wat kunnen we nog verwachten de komende tijd?

“Meer uitgebreide sweatpants voor meiden, we bieden voor komend najaar ongeveer 30 stijlen aan. Ook voor jongens zijn er weer meer broeken en sweatshirts. Ik verwacht er veel van, want de kleurgroepen zijn erg sterk: een aparte kleur rood, army groen en verschillende tinten blauw. Verder gaat binnen enkele weken de site www.bluestarjeans.nl de lucht in en we denken over een vervolg hierop met een b2b-site waar klanten kunnen nabestellen.”

Land van herkomst: Nederland

Verkoopinformatie: 020-4084414

Sinds: januari 2014

Doelgroep: van 2 tot en met 16 jaar

Prijzen (winkelverkoop): jeans vanaf 39,95 euro, T-shirts vanaf 19,95 euro, sweaters vanaf 35 euro. Marge 2.5 tot 2.8.

Te zien: in de showroom van Ruben Worms Agenturen in het World Fashion Centre en waarschijnlijk tijdens kleine fabriek op 18 en 19 januari 2015