TOP

Hoe gaat het met Bobbi Ravioli?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Eliëtte van Heusden, oprichter en eigenaar van Bobbi Ravioli.

Hoe is het idee van Bobbi Ravioli geboren?

 

“Ik heb altijd al getekend, daar ligt mijn hart. Het was een droom om altijd nog een keer van a tot z iets op te zetten. Dat had van alles kunnen worden. Omdat ik zelf kwalitatieve, betaalbare kinderkleding miste, kwam ik om een kledinglijn voor meisjes uit te werken. Dat begon met het ontwerpen van prints voor T-shirts, zo is het balletje gaan rollen.”

 

Waarom verkoop je vooral via de webshop?

 

“Vanaf de start wilde ik met scherpe prijzen werken. Dan is een webshop aantrekkelijker omdat er geen retailmarge tussen zit. Waar ik geen rekening mee had gehouden, is dat de retailer ons zou gaan opzoeken. We hebben een pilot gedaan waarin we keken hoe deze samenwerking beviel, en dat werkte prima. We vinden het leuk om te groeien, maar we willen Bobbi Ravioli absoluut exclusief houden. Dat betekent dus geen verkoop bij namen als Kleertjes.com of De Bijenkorf.”

 

Hoe omschrijf je de Bobbi Ravioli-stijl?

 

“Preppy, frisse kleuren zonder dat het schreeuwerig wordt. Vrolijke kleding waar meiden lekker in kunnen spelen. We maken gebruik van biologisch katoen met een superzachte carbonic finishlaag. In de begintijd vonden de mensen in mijn omgeving het grappig dat ik bijna een wetenschap van de maatvoering maakte. Dat heeft er wel voor gezorgd dat we consistente maten voeren.”

 

Wat zijn absolute hardlopers dit seizoen?

 

“Momenteel doet het donkerblauwe jurkje met witte stippen het goed, en het vestje in donkerblauw met witte streepjes is zelfs al in de grootste maten uitverkocht. Omdat er zo veel vraag naar was, hebben we vestjes, rokjes en T-shirts aan de collectie toegevoegd.”

 

Waar kan de retailer Bobbi Ravioli bezoeken?

 

“We staan niet op beurzen. Dat is omdat we stap voor stap willen groeien en onze exclusieve uitstraling willen behouden. Een andere reden is de planning; we werken iets anders dan reguliere merken. In juli hebben we bijvoorbeeld nog helemaal geen zomercollectie die we kunnen laten zien. Dat is ontstaan doordat we met een webshop werken en op voorraad leveren. Wat ons wel weer heel flexibel maakt.”

Welke marketingtools zet je in?

 

“We hebben een babycollectie laten produceren die niet in de winkel ligt, die gebruiken we als cadeau voor prijsvragen. Er worden regelmatig jurkjes vernoemd naar de dochters van klanten. En we doen talloze acties zoals voor Kika en stichting Opkikker. Na een oproep op Facebook waarin we modelletjes zochten, kregen we 2000 reacties. Onlangs hadden we een actie waarbij meiden hun eigen jurk konden ontwerpen, daar kregen we alleen maar enthousiaste reacties op.”

 

Wat zijn je toekomstplannen?

 

“Deze winter introduceren we een jongenscollectie. In eerste instantie startte ik met meisjes omdat we de collecties zelf wilden financieren. Door de naam ‘Bobbi’ konden we nog elke kant op. Omdat we alles stapje voor stapje deden en zagen hoe goed de meisjescollectie liep, is het nu tijd voor een Bobbi Ravioli jongenscollectie.”

 

Facts & figures

 

Land van herkomst: Nederland

 

Verkoopinformatie: +31(0)681184927

 

Sinds: 2012

 

Doelgroep: maat 86-92 tot en met 146-152

 

Prijzen (winkelverkoop): 29,95 euro – 44,95 euro

 

Website/ contact voor retailers: www.bobbiravioli.nl of info@bobbiravioli.nl

 

Bobbi Ravioli 2