TOP

Hoe gaat het met Charlie Choe?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Christel van Hoof, oprichter en eigenaar van Charlie Choe Sleepwear.

Hoe is het idee van Charlie Choe geboren?

 

“Dat is echt aan de keukentafel begonnen. Ik houd ervan om uit het werk iets makkelijks aan te trekken. Het viel me op dat in het middensegment weinig te vinden was met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Fleurige, kleurrijke items van een mooie kwaliteit waren er eigenlijk niet. Zonder mode-opleiding begon het plan om zoiets via een webshop te verkopen. Na een paar maanden had ik een website en een schuur vol pyjama’s.”

 

Hoe verliepen de beginperiode?

 

“Na maand waren er al retailers die wilden inkopen. Dat wilde ik in eerste instantie niet, maar toen de derde retailer belde ben ik het gaan proberen. Met vier winkels startte ik een soort pilot, twee winkels waren binnen een paar weken uitverkocht, dat was de start van de grote groei. Al gauw ben ik met twee agenten samen gaan werken in België, Duitsland en Nederland. In Canada werken we met een distributeur.”

 

 

Hoe omschrijf je de Charlie Choe-stijl?

 

“Fleurige, kleurrijke nachtkleding gemaakt van jersey, de kleding moet een goed gevoel geven. Met de nieuwe collectie merken we dat we de doelgroep die zoekt naar kleurrijk goed vertegenwoordigen. De nieuwe collectie bestaat uit een trendlijn en een basiclijn, er is nu keuze uit rustigere prints die eventueel gecombineerd kunnen worden met fellere tops. Mix & match dus, waardoor mensen de keuze hebben. Voor kinderen en volwassenen zijn het overigens dezelfde dessins.”

 

 

Wat zijn de absolute hardlopers dit seizoen?

 

“Bloemenprints doen het vaak goed. In voorverkoop van winter 2015 merkten we dat prints met sterren goed liepen. Jumpsuits voor meisjes en moeders deden het heel goed, dat is voor ons een nieuw product. Vooral donkere tinten zoals zwart, blauw en paars doen het in de voorverkoop voor de winter heel goed.”

 

 

Waar kan de retailer Charlie Choe bezoeken?

 

“Het kantoor en de showroom zitten in Nieuwkuijk, vlakbij Den Bosch. Nederlandse agenten werken vanuit nieuwe Bodyfashion Centre in Almere. Aankomende beurs wordt onze eerste keer in Almere. Dit weekend staan we op Lingerie Pro in Antwerpen, daar kunnen retailers kennismaken en meteen een order plaatsen.”

 

 

Welke marketingtools zet je in?

 

“Charlie Choe is vrij actief op Facebook, maar we hebben in het verleden bijvoorbeeld samengewerkt met weekblad Flair of we zetten winacties op met bekende bloggers. We zijn een beginnend bedrijf, dus we moeten goed bedenken waar we ons marketingbudget aan uitgeven. Vorig jaar deden we mee aan de Margriet Winterfair. Dat was vorig jaar echt een groot succes, dus dat doen we dit jaar weer. Daarnaast maken we ons eigen Charlie Choe-magazine, dat we verspreiden onder onze klanten. Daarmee brengen we het Charlie Choe-gevoel goed over.”

 

Wat zijn je toekomstplannen?

 

“We willen heel graag het merk worden waar mensen aan denken als ze nachtmode zoeken. En dat op Europees niveau. In Duitsland zijn we goed op weg, maar ook Engeland en Scandinavië staan op de planning. Onze distributeur is van plan om op langere termijn de Verenigde Staten erbij te trekken, daar is nachtmode ook groot. We zien de toekomst absoluut positief in.”

 

 

Facts & figures

 

Land van herkomst: Nederland

 

Verkoopinformatie: +31(0)73 5113992

 

Sinds: 2011

 

Doelgroep: van baby tot tiener

 

Prijzen (winkelverkoop): voor een set voor kinderen gemiddeld 29,95 euro

 

Website/ contact voor retailers: www.charliechoe.com

 

Charlie-Choe 2

 

Charlie-Choe 3

 

Charlie-Choe 1