TOP

Mijn shop is top: Chickies & Binkies

In deze nieuwe rubriek gaat Bengels langs bijzondere kindermodewinkels. Want wat maakt de shop zo top? Dit keer is de beurt aan eigenaar Wietse de Wit van online shop Chickies & Binkies.

Waarom ben je begonnen met de Chickies & Binkies?

 

“Ik ben ondernemer, maar ik ben ook erg geïnteresseerd in de online markt en de nieuwste technologieën. Het was ook een beetje eigen behoefte, we hebben drie kinderen en snowboarden en skiën zijn onze grootste hobby’s. We willen leuke dingen kopen voor onze kids, die waren moeilijk verkrijgbaar. Deze combinatie leidde tot de overname van Chickies & Binkies.”

 

 

Waarom juist deze site?

 

“We hebben er in het verleden weleens iets voor de kinderen besteld. De naam blijft hangen, die zat nog in m’n hoofd. Voor je zoiets begint doe je marktonderzoek en je inventariseert welke aanbieders er zijn. Toen kwam ik de webshop weer tegen. Ik zag weinig activiteit, ook niet op social media. Daarom heb ik de toenmalige eigenaars benaderd. Ik vroeg of er een mogelijkheid was om de naam en de webshop over te nemen. Daar stonden ze eerst niet om te springen, maar uiteindelijk wel.”

 

 

Hoe heb je de site eigen gemaakt?

 

“Wij willen stappen maken door meer specialistische items te verkopen zoals skihelmen en skibrillen. De vorige eigenaren richtten zich meer op accessoires zoals sjaals, mutsen en kleding. Om het imago stoerder en cooler te maken en hebben we een aantal merken toegevoegd. Het logo is ook veranderd. We verkopen meer snowboard-achtige merken dan skimerken, die vaak wat braver en degelijker ogen.”

 

 

Hoe bevalt 2015 tot nu toe?

 

“Daar is het nog iets te vroeg voor, helemaal omdat de focus op de winter ligt. In februari hebben we vliegensvlug met alle merken gesproken om kennis te maken, collecties te zien en te bestellen. Voor de zomer hebben we dus niet kunnen pre-orderen. Gelukkig hebben we nog wat uit voorraad kunnen bestellen, maar het assortiment is nog niet zo uitgebreid als we zouden willen. Vanaf februari 2016 hebben we pas een echt winterseizoen gedraaid.”

 

 

Waarom gaat Chickies & Binkies een succes worden?

 

“De combi kids en wintersport wordt online nog niet in deze vorm aangeboden. Wij hebben een onderscheiden assortiment en exclusieve merken, The Northface is populair voor volwassenen, de kinderitems zijn amper nog verkrijgbaar. Daarnaast hopen we op meer naamsbekendheid door diverse acties. We zijn bijvoorbeeld van plan samenwerkingen met andere webshops op te zetten. Voor nu zijn dat soort strategische samenwerkingen een belangrijke doelstellingen, zowel met merken als bedrijven en bloggers.”

 

 

Komt er ooit een stenen winkel?

 

“Er is wel afhaalpunt, een mooi, professioneel pand waar klanten langs kunnen komen in plaats van het te laten verzenden. De ambitie voor een ouderwetse stenen winkel is er niet. De toekomst ligt volgens ons toch echt bij online winkelen.”

 

Facts & Figures

 

Eigenaar: Wietse de Wit

 

Merken: o.a. Burton, The Northface, Quiksilver, Roxy, 686, Reef, Barts

 

Open sinds: In februari 2015 is de webshop overgenomen, deze bestaat sinds 2009.

 

Website en -winkel: www.chickiesbinkies.nl

 

Wil je met jouw kindermodewinkel deelnemen aan deze rubriek? Mail dan naar redactie@bengels.nl ovv ‘Mijn shop is top’.

 

Chickies en binkies 1