TOP

Hoe gaat het met GDS kidwalk?

Regelmatig spreekt Bengels met een label uit het kindersegment over de vraag ‘Hoe gaat het met…?’ Dit keer spreken we met Kirstin Deutelmoser, Maria Possinke en Wibke Erdt van de GDS kidwalk, de speciale hal voor kinderschoenen.

Vorig seizoen hebben jullie een geheel nieuw concept area in GDS kidwalk gepresenteerd. Hoe was de reactie van de bezoekers en inkopers op dit nieuwe GDS kidwalk concept?

We zijn erg blij met de vele bijval die we op dit nieuwe concept hebben ontvangen. De duidelijke en overzichtelijke ambiance en de nieuwe vormgeving van het concept zijn veelvuldig geprezen.

Wat kunnen jullie vertellen over nieuwe labels op de komende GDS kidwalk? Zijn er nieuwe namen te melden?

We kijken uit naar de kinderschoenencollecties van de ontwerpers Michael Kors en Stuart Weitzman die voor het eerst op GDS gepresenteerd zullen worden. Tevens zal er een kinderschoenenlijn van Gabor te zien zijn. Andere nieuwkomers dit seizoen zijn Romagnoli Rondinella uit Italië, Beppi uit Portugal, Conguitas uit Spanje en Shiner Heelys uit Groot-Brittannië. Voor het eerst zal met Minimen ook een label uit Turkije bij kidwalk vertegenwoordigd zijn. Ook zijn we blij met de terugkeer van de twee Franse merken Babybotte en Pom D’Api.

Is er een vakprogramma bij kidwalk of zijn er andere specifieke activiteiten?

Tijdens de komende beurs is er geen specifiek vakprogramma. Uiteraard is ons algemene vakprogramma ook interessant voor de bezoekers van kidwalk. Zo zal de volgende editie van GDS wederom een vol programma van presentaties, modeshows en trendinstallaties bieden. Daarnaast zal er in  speakers’ corner een interessante voordracht van Marion Beckers  (AGOF) zijn met als thema: ‘Mit dem Netz auf Kundenfang – Online als Marketingkanal’ (klanten werven via het internet).   Bovendien wordt tijdens de Wellness Roundtable gediscussieerd over het thema ‘Auf Großen Fuß leben! Stil und Eleganz in großen Größen? Fehlanzeige! Was müssen Industrie und Handel tun, um den Wünschen der Verbraucher gerecht zu werden?’  (Wat kan de handel en de industrie betekenen voor mensen met een grote schoenmaat zodat ook zij elegante en stijlvolle schoenen kunnen dragen).

Veel leveranciers maar ook detaillisten, hebben het momenteel zwaar. Op welke manier probeert de beurs daarin mee te denken?

Wij vinden het belangrijk dat de branche de mogelijkheid heeft om bij ons uitgebreide informatie te vergaren. Tijdens onze gesprekken met de industrie en de handel vergaren wij voortdurend thema’s die de branche bezighouden. Op die manier kunnen we het vakprogramma optimaal afstemmen op de behoefte van de handel. Daartoe behoren ook steeds vaker workshops die interessant zijn voor de industrie. We merken dat onze gesprekken met de vele exposanten intensiever en gedetailleerder worden, mede doordat we proberen om gezamenlijk individuele oplossingen te ontwikkelen, bijvoorbeeld bij de lancering van een nieuw merk of de herpositionering van een bestaand merk.

Niet alleen bij GDS kidwalk maar ook in verschillende andere hallen van GDS zijn kids brands vertegenwoordigd. Hoeveel kids brands zullen er ongeveer deelnemen en hoeveel bezoekers verwachten jullie voor dit segment?

Naast kidwalk worden ook bij veel aanbieders in andere segmenten kinderschoenencollecties gepresenteerd. Op GDS zullen rond de 200 kinderschoenencollecties worden getoond.

Zetten jullie social media in voor GDS kidwalk en/of GDS? Zo ja, welke zijn dat?

Tijdens de looptijd hebben we een online redactie die zich bezighoudt met Twitter en Facebook. Parallel hieraan bieden we met onze website gedurende het hele jaar een door onze redactie onderhouden portaal met actuele achtergrondartikelen en overkoepelende marktthema’s. De website richt zich ook op de schoenenvakhandel en informeert de industrie en de handel door middel van portretten, aankondigingen, beursberichten, beeldmateriaal en interviews. 

Welke andere (internationale) beurzen (voor het kinder- en/of volwassenensegment) vinden jullie belangrijk?

GDS heeft met kidwalk een concept gecreëerd dat de inkopers van kinderschoenen een omvangrijk overzicht op de collecties van vele internationale merken biedt. Wie GDS bezoekt zal optimaal worden geïnformeerd. Verder zijn er in veel landen belangrijke regionale orderevenementen.

Land / plaats: hal 7a van de het beursterrein in Düsseldorf, GDS hal 2 – 7.0 en GLOBAL SHOES hal 8a & 8b

GDS bestaat sinds: 1956 en GDS kidwalk sinds: september 2008, ook daarvoor was er al een afgebakend kindersegment maar vanaf september 2008 onder de noemer kidwalk in de separate hal 7a.

Doelgroep: kinderschoenenmerken in alle prijsklassen.

Maten: vanaf de eerste loopschoentjes (maat XS / 16/17) tot circa 40/41. Op aanvraag ook groter.

Deelnamekosten: € 280,-/ per m² op basis van een all-inclusive-standconcept.

Entree: bij online registratie is toegang gratis en kunnen inkopers iedere hal van GDS & GLOBAL SHOES bezoeken.

Verkoopinformatie: Voor meer informatie over deelname en bezoek aan de beurs kunt u terecht op www.gds-online.com. Bij vragen kunt u contact opnemen met Fairwise bv, de Nederlandse vertegenwoordiging van Messe Düsseldorf. Telefoonnummer 070-350 1100 of info@fairwise.nl.