TOP

Hoe gaat het met Gosoaky?

Bengels is nieuwsgierig naar het merk Gosoaky, het merk bekend van de regenkleding voor kids. "We zijn het eerste jaar enorm snel gegroeid, naar nu al 170 verkooppunten", zegt mede-eigenaar en sales manager Johanna Carlier.

 

Even terug in de tijd: hoe is het merk ontstaan?

 

“We zijn met zijn drieën, hebben jaren ervaring in de modeindustrie en op een dag hadden we afgesproken in een café. Buiten regende het enorm en een van ons kwam als laatste binnen en merkte op dat de ouders er zo modieus uitzagen in hun toffe regenkleding, terwijl de kinderen maar weinig goeds of moois aanhadden. Dát voelde ineens aan als de omgekeerde wereld! Meestal zien de kinderen er top uit en schieten de ouders er bij in.”

 

SoakyTeam_Press_vertical

Het team van Gosoaky.

  

Tijd dus voor functionele en modieuze regenkleding, vonden we, de regen moest voor kinderen weer een feestje worden. Gosoaky was geboren! Een week later begonnen we al aan het creatieve proces, was  er een logo en werden de eerste collectieideeën uitgewerkt.”

 

Wat is er in de achterliggende periode allemaal gebeurd?

 

“We zijn het eerste jaar enorm snel gegroeid, naar nu al 170 verkooppunten. Het resultaat van flink hard werken, maar gelukkig zijn we met zijn drieën een goede match. Iedereen heeft veel ervaring in zijn vakgebied en we vullen elkaar ook nog eens supergoed aan. Een goede doorverkoop, een stijgende lijn en veel positieve consumenten, dat samen geeft dan natuurlijk een enorme boost. Vooral in het buitenland zijn de groeimogelijkheden enorm, dus 2017 kom maar op!”   

 

Gosoaky a Gosoaky b

 

Hoe omschrijf je de stijl van Gosoaky?

 

“Simpel, modisch, doordacht en functioneel met een hoogstaande kwaliteit.” 

 

Wat is de kracht van het merk?

 

“Wij zien regenkleding niet alleen als een functioneel, waterdicht kledingstuk maar ook als een modeitem. Daarom bevatten de items naast onder andere getapete naden, waterdichte stof- en ritsen ook veel doordachte modieuze details. Elke seizoen hebben we naast doorloop styles en kleuren, altijd nieuwe fits en shapes, een vernieuwend kleurenpalet en innovatieve prints en stoffen. Denk aan een gradiënt print, een reflecterende polkadot, een ‘klassieke’ blauw-witte streep die dan juist schuin gebruikt wordt.”

 

Gosoaky c Gosoaky d 

“Het Goasoaky handschrift is duidelijk aanwezig in elke style. Innovatie is ook terug te vinden in het multifunctionele en het makkelijke gebruik van de styles. Zo maken we jassen die 3-in-1 zijn. Met een uitneembare binnenjas, die los te dragen is. En ons lightweight polkadot jasje kan je in een handomdraai opbergen in een slim geïntegreerd tasje, zodat het een klein pakketje wordt dat makkelijk mee te nemen is. We zijn altijd bezig te bekijken hoe het voor de ouders en de kinderen zo functioneel mogelijk kan zijn, maar waarbij de ‘good-look’ een belangrijkste prioriteit is. De collectie heeft een bewuste prijsopbouw, waardoor een Gosoaky voor een grote doelgroep betaalbaar is.”  

 

Wat zijn absolute hardlopers dit seizoen/bestsellers?

 

“De Eagle Eye is al vanaf het begin een bestseller, omdat je bij deze jas de binnenjas eruit kan halen en apart kan dragen. Drie jassen in één spreekt de ouders erg aan. Maar ook onze jassen met de blauw-witte streep waren snel uitverkocht.”    

 

Gosoaky e Gosoaky f

 

Waar kan de retailer jullie merk bezoeken?

 

“We hebben een showroom in Amsterdam-Noord waar retailers de collecties kunnen komen bekijken. Verder presenteren we onze collectie op diverse beurzen zoals Market by Kleine Fabriek en de Playtime in Parijs.”  

 

Welke marketingtools zet je in?

 

“We werken sinds de start samen met Natwerk. Dit creatieve bureau helpt ons om de naamsbekendheid van Gosoaky te vergroten onder meer door een professionele social media campagne.”   

 

Wat zijn de toekomstplannen?

 

“We zitten vol met inspiratie om de collectie verder uit te breiden en te vernieuwen. Elk kind zou een Gosoaky jas in de kast moeten hebben hangen, dat is ons doel. We zien op gebied van buitenkleding nog veel kansen die nog niet worden benut, hier gaan we verder op inspelen.”  

 


Facts & figures:


 

Land van herkomst: Nederland

 

Verkoopinformatie: De retailprijs van een basis model is €59,95.  

 

Bestaat sinds: juli 2015

 

Hoeveel collecties inmiddels: derde collectie; spring/ summer 2017 zal in januari 2017 worden uitgeleverd.  

 

Doelgroep: kinderen van 1 t/m 14 jaar

 

Website: www.gosoaky.com