TOP

Hoe gaat het met Ninie?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Judith Schoof- Van Dijl, eigenaar van Ninie.

Hoe is Ninie ontstaan?

 

“Zes jaar geleden ben ik begonnen en vijf jaar geleden ben ik online gegaan met de shop. We begonnen met een heel kleine eigen collectie, daarnaast verkopen we fair trade kleding van andere internationale merken vanuit de hele wereld. Allemaal kleine merken die je niet snel ergens anders vindt.”

 

 

Waarom de keuze voor kindermode?

 

“Destijds was mijn dochter erg klein, ik vond de pasvorm van kinderkleding net iets te kort qua lengte en het enige merk dat heel veel kleur had was destijds Mim-pi. Fair trade was zes jaar geleden ook een stuk minder verkrijgbaar. Ik ben gestart met drie verschillende soorten shirts en dat liep onwijs goed, inmiddels zijn we een volwaardig label.”

 

 

Waarom is Ninie zo bijzonder?

 

 

Ninie bevat altijd heel veel kleur en de collectie bestaat uit pasvormen die goed vallen. Dat geldt ook voor kinderen die gezet zijn en kinderen die heel smal zijn. We gaan er uit van wat de klant wil, zo vraag ik vaak op Facebook wat mensen missen. Aan de hand daarvan gaan we aan het werk. Bovendien produceren we voor 90% in Nederland.”

 

 

Waarom per se in Nederland?

 

“Het is voor mij belangrijk dat de naaisters in het productiebedrijf goede lonen krijgen en dat er niet wordt geproduceerd door middel van kinderarbeid. Als ik kleding voor mezelf koop wil ik ook dat het goed is geproduceerd. Dat is één van de belangrijkste punten in mijn onderneming, dat we ook zorgen voor andere mensen.”

 

 

Wat kun je vertellen over de Ninie stijl?

 

“Je ziet veel vrolijke bloemen en lieve prints met een hertje of een uiltje en digitale prints. Sinds twee weken staan jurkjes met een digitale ijsberenprint online. We hebben altijd jurkjes in diverse modellen, diverse soorten rokjes en shirts met een ronde hals en met een overslag, plus leggings in combinatie met onze basics of de maillots die ik zelf importeer.”

 

 

Wat zijn je toekomstplannen?

 

“Momenteel gaan we aan de slag met de collectie herfst/winter 2016-2017. Vanaf volgend jaar willen niet vier keer per jaar een collectie brengen, maar om de zoveel maanden nieuwe stuks zodat er meer variatie is. En ik ben twee andere webshops gestart: Meisjesmaillots.nl en Stoereboys.nl. Daar verkopen we maillots van Mala en Ewers, de jongenssites verkoopt allemaal fair trade-merken. Dit gaan we de komende jaren uitbouwen.”

 

 

Waar is je merk te vinden?

 

“We verkopen alleen aan consumenten online en tijdens grote events zoals Libelle Zomerweek of Margriet Winterfair en in onze showroom. Retailers kunnen ons merk niet inkopen. Dat is een persoonlijke keuze, ik ben namelijk heel gelukkig van hoe mijn bedrijf nu loopt.”

 

Ninie 1