TOP

Hoe gaat het met: nOeser?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het met’? Ditmaal spreken we met Annuska Toebast, eigenaar/ontwerper van het kinderkledingmerk nOeser.

En, hoe gaat het met nOeser?

“Tijdens Kleine Fabriek in januari hebben we nOeser aan het grote publiek gelanceerd. De reacties op de ontwerpen en de kleurstellingen waren positief. Wel hebben we een aantal uni’s toegevoegd, zodat de items onderling nog beter te combineren zijn. Desondanks blijven we een echt gedessineerd merk, want zelfs de uni modellen zijn heel subtiel voorzien van een origineel printdetail.”

Wat is verder de kracht van het merk?

“Drie dingen: we gebruiken biologisch katoen, waar steeds meer mensen het belang van in zien. Zeker voor baby’s. De vrolijke dessins en als laatste de zachte, trendy kleurstellingen, waar we goede reacties op krijgen.”

Wat zijn de bestverkochte items?

“Zonder twijfel de jumpsuits. Een andere favoriet zijn de slaapzakjes met vrolijke prints en heel handig: een maxicosi-gat.”

In augustus open je een webwinkel een zaak in Zeist?

“Onlangs hebben we een winkelpand betrokken op een B-locatie in Zeist. Nu is dit nog de showroom, maar vanaf augustus wordt een deel van de ruimte ingericht als winkel. Ik vind het nuttig en leuk om klanten te blijven spreken. Uiteindelijk geven zij de beste feedback.”

nOeser organiseert ook regelmatig klantenpanels.

“Deze maand zijn we gestart met klantenpanels. Het is de bedoeling de komende tijd één keer per week een bijeenkomst te organiseren met vijf tot zes moeders. ‘Wat vinden ze belangrijk als het gaat om kinderkleding’, ‘hoe winkelen ze’; dergelijke onderwerpen komen daarbij aan bod. Deze informatie is waardevol voor ons, we krijgen suggesties voor de volgende collectie, zoals meer modellen jumpsuits. Maar ook voor retailers levert dit bruikbare consumenteninformatie op.”

Veel kindermodezaken maken lastige tijden door. Hoe denk je mee?

“Ik zie deze tijd juist als een kans om eens iets anders dan anderen te doen. Je ziet vaak dat ondernemers juist op safe gaan spelen, maar het kan ook anders. We geven graag inspiratie voor een andere presentatie. De nOeser-collectie leent zich goed om te combineren met meer rustige (lifestyle) items. Leg bijvoorbeeld eens een geprint kleertje op een mooie unideken of wrapper. Dat versterkt de verkoop van beide producten!”

Wat kunnen we verder verwachten de komende tijd?

“Een breder aanbod met onder meer extra jumpsuits en mooie zomersuits.  We hebben ook veel aandacht besteedt aan de combineerbaarheid bij de nieuwe prints, zodat alles onderling nog beter bij elkaar past.”

Land van herkomst: Nederland

Verkoopinformatie: 06-26852549, www.noeser.eu

Sinds: januari 2014

Doelgroep: 50/56 tot 86/92

Prijzen (winkelverkoop): long sleeve truitje 23,95 euro, jumpsuit 29,95 euro, gevoerde slaapzak 49,95 euro

Te zien op: Waarschijnlijk weer op Kleine Fabriek in Amsterdam op 6-7 juli 2014