TOP

Hoe gaat het met The Bioproducts Company?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Cynthia Posthuma van The Bioproducts Company.

Waar bestaat het assortiment van The Bioproducts Company uit?

 

“Wij distribueren onderscheidende, praktische en ecobewuste baby- en kinderproducten uit de hele wereld. Dit varieert van verzorgingsproducten tot speelgoed. De producten zijn ontwikkeld met een visie om ecologisch verantwoorde producten voor baby’s en kinderen te creëren. De termen duurzaamheid, veiligheid, educatie en plezier omschrijven onze merken het beste.”

 

 

Hoe gaat het met het bedrijf?

 

“We zijn een jonge onderneming en hebben een hele duidelijke focus. Dat houdt in dat we gedreven, enthousiast en flexibel zijn en rekening houden met de wensen van onze klanten. Ons assortiment is sinds de start continu gegroeid, waardoor we een heel portfolio aan mooie, duurzame producten kunnen aanbieden. Dus ja: het gaat heel erg goed met ons. Ook krijgen we veel aandacht in de media en hebben we recent een Baby Innovation award gewonnen.”

 

 

Groeit de behoefte aan duurzaam en groen?

 

“Jazeker! De consument leeft steeds bewuster. Er wordt meer gezocht naar informatie over producten, ingrediënten en materialen. Het feit dat er in de media steeds meer aandacht is voor hormoonverstorende ingrediënten en de zogenaamde plastic soep in oceanen zorgt ook voor meer bewustzijn. Verder zien we dat kinderspeciaalzaken op zoek gaan naar merken met een bijzonder verhaal. Dat is precies wat wij bieden.”

 

 

Wat zijn de trends wat betreft kinderproducten en duurzaamheid?

 

“Er is steeds meer aandacht voor buiten spelen en zelf ontdekken. Er zijn heel mooie producten ontwikkeld die zich richten op de fantasie van het kind. Daar waar ouders en grootouders het vaak lastig vinden om een product te kopen waarvan niet direct duidelijk is waar het voor is bedoeld, zie je dat kinderen die multifunctionele producten juist uitermate interessant vinden. Het stimuleert de creativiteit.”

 

 

Wat zijn jullie best verkochte producten?

 

Het bamboeservies van Pure Kids is absoluut één van de toppers; het heeft een leuk design en zit in een mooie cadeauverpakking. Verder is er veel interesse in het speelgoed van Bioserie. Zij hebben recent de Baby Innovation award Green 2016 gewonnen. Hun producten zijn ontwikkeld in samenwerking met specialisten op het gebied van kindermotoriek en gemaakt van 100% natuurlijke materialen.”

 

 

Wat zijn de toekomstplannen?

 

“Blijven doen wat we doen en goed luisteren naar onze klanten. Onze huidige merken goed vertegenwoordigen en daarnaast staan we uiteraard altijd open voor nieuwe merken en producten.”

 

 

Waar kan de retailer jullie bezoeken?

 

“Wij zijn altijd aanwezig op de Duitse beurzen Kind+Jugend en Spielwarenmesse. Daarnaast bekijken we per jaar op welke nationale beurzen we aanwezig zijn; zoals Trade Mart, Show-Up en Market by Kleine Fabriek.”

 

 

Op welke manier denkt The Bioproducts Company met de retailer mee?

 

Bij ons is het mogelijk om ook kleine aantallen te bestellen, gewoon om eens te proberen. Verder vragen we met regelmaat aan onze retailers wat ze nog missen, zodat we op zoek kunnen gaan naar dergelijke producten. Daarnaast verstrekken we met regelmaat samples en testproducten en stellen we producten ter beschikking voor winacties.”

 

Bio Products Company 1

 

Bio Products Company 2