TOP

Hoe gaat het met Tuuf’s World?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Sabine David, eigenaar van Tuuf's World.

Hoe is Tuuf’s World ontstaan?

 

“We begonnen in 1995 na de geboorte van mijn dochter Joosje, dat deed ik samen met mijn moeder. We kwamen uit de damesmode en we wilden iets anders gaan doen, m’n moeder mistte betaalbare kraamcadeaus en ik betaalbare kinderkleding.”

 

 

Hoe omschrijf je de stijl van Tuuf’s World?

 

“Ik noem het echte babykleding, het is bedoeld voor het eerste levensjaar. Tuuf’s World omschrijf ik het beste als tijdloos en klassiek. We hebben altijd wit, roze en lichtblauw in de collectie. Onze standaardcollecties bestaat uit rompertjes en pakjes, de printjes of details zoals strikjes of ruches kunnen verschillen. Het zijn de basisartikelen die een baby nodig heeft”

 

 

Heb je nooit de behoefte gehad om kleding voor oudere kinderen te maken?

 

“Nee, het is ons wel vaak gevraagd. We gaan tot maat 74, vroeger was dat tot 86. Had ik kleding voor oudere kinderen willen maken, dan had ik het onder een andere merknaam moeten doen. Maar op kindergebied is voor mijn gevoel genoeg, en ik ben boven alles gewoon gek op baby’s.”

 

 

Wat is de kracht van het merk?

 

“De kwaliteit, denk ik. Als ik mensen spreek die Tuuf’s kennen zeggen ze: ‘dat blijft zo lang mooi’. Babykleding wordt heel intensief gedragen en vaak gewassen, het is altijd vies. Daarom is het leuk om te horen dat het mooi blijft. En we zitten in het middensegment, dus we zijn ook betaalbaar.”

 

 

Wat zijn absolute bestsellers?

 

“Dat is de badstofknuffel. Die zit al 18 jaar in de collectie en is ongewijzigd. De favoriete knuffel kan dus na jaren nog bijbesteld worden. Soms is dat lastig, maar bij ons kun je ‘m nog jaren later kopen. Voor meisjes is de bestseller een roze, eendelig pakje met voetjes.”

 

 

Waar kan de retailer Tuuf’s World bezoeken?

 

“De showroom is bij mijn agentschap Eurokids Nederland. Verder sta ik meestal op Kleine Fabriek. We staan er alleen niet tijdens de komende editie. In tegenstelling tot ons huidige voororderprogramma starten we met een collectie die retailers uit voorraad kunnen kopen. Tijdens Kleine Fabriek tonen merken hun collecties van het nieuwe seizoen, daarom kunnen we nu niets laten zien.”

 

 

Wat zijn de toekomstplannen?

 

“Kort op de markt inspelen en regelmatig korte programma’s uitbrengen en zo flexibeler met de markt omgaan. De tijden veranderen, ik denk dat het goed is om retailers niet te dwingen om zich zo lang van tevoren vast te leggen. Daarnaast gaat 1 januari 2016 een nieuwe website voor de consument online, daar hopen we op langere termijn een site voor retailers aan te koppelen.”

 

 

Facts & figures

 

Eigenaar: Sabine David

 

Land van herkomst: Nederland

 

Verkoopinformatie: “We starten met maat 40 voor de allerkleinsten en lopen door tot maat 74.”

 

Doelgroep: baby’s

 

Website: www.tuufsworld.nl

Tuufs World 2

 

Tuufs World 3