TOP

Jolo Eurofashion neemt Like Flo over

Jolo Eurofashion bv heeft het merk Like Flo en de winkels van Ko&Flo overgenomen.

Marc en Katja de Bot hebben hun meerderheidsbelang in het kinderkledingmerk Like Flo en de Ko&Flo winkels verkocht aan hun huidige partner Jolo Eurofashion bv. Jolo Eurofashion was al aandeelhouder van beide bv’s sinds 2014 en is op gebied van design en productie van af het begin van het merk Like Flo betrokken geweest. Jolo zal zowel het merk Like Flo als de beide winkels en de webshop van Ko&Flo voortzetten. 

 

Internationaal 

 

De Jolo Fashion Group is een internationaal opererend kindermodebedrijf (1976) dat private label kinderkleding voor diverse winkelketens ontwikkelt en produceert. Dat gebeurt onder de vlag van merkendivisie Brndwrks. Daarnaast biedt het full fashion support aan Nederlandse kinderkledingmerken.

 

Made

  

Het merkenportfolio van BRNDWRKS bestaat, naast Like Flo, ook nog uit: Nobell, Bellaire, Kidz-Art, LCEE, Le Chic, Bampidano, Moodstreet, NoNo, Superrebel, Street Called Madison , B.Nosy en Tygo & Vito. Het hoofdkantoor is gevestigd in Made, er zijn showrooms in Amstelveen, Weesp, Breda, Antwerpen, Neuss , Barcelona, Florence en Milaan. 

 

Kinder- en babylijn 

 

Katja en Marc de Bot zijn de oprichters van kindermodewinkel Ko & Flo in Oosterhout, webwinkel www.koflo.nl en kinder- en babylijn Flo. Ze namen in 1997 een kinderkledingwinkel in Oosterhout over. Tien jaar later gaat de webshop live.

 

Simpel en modisch 

 

Omdat ze in het middensegment een simpel, modisch en betaalbaar kindermodemerk met een goede marge missen, lanceren ze in 2010 meisjesmodemerk Flo. Het blijkt een gat in de markt: in de eerste zes weken verkoopt het stel 600 stuks online.

 

Retailers 

 

Vanaf 2012 wordt Flo ook aan retailers verkocht. Jaarlijks groeit Flo 300 procent, het merk behoort in veel kindermodewinkels tot de top 3 bestverkochte merken. In 2013 werd een babylijn toegevoegd en najaar 2014 een jongenslijn. In Nederland  heeft Like Flo Flo op dit moment 225 klanten. M-Agency neemt hierbij de verkoop voor zijn rekening. Daarnaast heeft het merk goede distributie opgebouwd in Belgie – Duitsland – Spanje en USA.