TOP

Label to watch: Boof

Boof is het merk dat broer en zus Aytekin en Ayten Demirci anderhalf jaar geleden hebben opgericht met het idee om retailers iets anders te bieden dan seizoenscollecties. "We leveren het hele jaar door kleding."

Even terug in de tijd: wanneer is Boof ontstaan?

Aytekin Demirci: “Boof heb ik samen met mijn zus Ayten Demirci opgericht in 2015. Ayten werkte al jaren in de modebranche en ze liep al een tijdje rond met het idee om een stoere collectie voor kinderen te beginnen. Toen ik aanbood om de commerciële kant voor mijn rekening te nemen, zijn we gestart. Ayten houdt zich vooral bezig met de ontwerpen.”

Wat is de kracht van het merk?

“De kracht is volgens mij dat we alles op voorraad hebben. We hebben een doorlopende collectie waardoor we niet gericht zijn op een bepaald seizoen. Kwaliteit is voor ons erg belangrijk, onze denim bijvoorbeeld is voor kinderen comfortabel waardoor ze er lekker in kunnen spelen. Daarbij proberen we het anders te doen. Onze collectie is rustiger en stoerder dan de meeste merken, vind ik.”

Boof 2

Hoe heeft het merk zich in de afgelopen 1,5 jaar ontwikkeld?

“We zijn begonnen met de verkoop van babyslofjes. Omdat klanten vroegen om meer producten hebben we de collectie uitgebreid met spijkerbroeken. Dit liep zo goed, dat we er bovenstukken aan hebben toegevoegd. In april komen de nieuwe collecties broeken en bovenstukken alweer.”

Waar wordt Boof verkocht?

“We verkopen Boof op dit moment in Nederland, België, IJsland, Oostenrijk en Italië. Daarnaast verkopen we ons merk via onze website. Hier kunnen retailers overigens ook inloggen op het B2B-gedeelte en de producten bekijken en bestellen.”

Boof 3

Hoe werken jullie aan je naamsbekendheid?

“We zijn erg actief op social media, we posten regelmatig informatie en weetjes op Facebook en Instagram. Daarnaast staan we regelmatig op beurzen in Europa. De eerstvolgende beurzen waar we staan zijn Pitti Bimbo, Playtime Paris, De Kleine Fabriek en Ciff Kids.”

Waar kan de retailer Boof zien?

“In Nederland werken we met het agentuur Van der Linden in Nederland, in België met Carré Confituur en in Italië met Nordic Trends. Retailers kunnen contact opnemen met deze agenturen, maar ze zijn natuurlijk ook welkom op ons hoofdkantoor in Best. Sinds kort zijn we trouwens ook te vinden op Fashiontrade, dit is een platform voor Europese retailers.”

Wat zijn de toekomstplannen?

“We willen een internationaal succesvol kindermodemerk worden, daar werken we aan.”

 


FACTS & FIGURES


 

Land van herkomst: Nederland

Bestaat sinds: Oktober 2015

Verkoopinformatie:  van €29,95 voor T-shirt tot €59,95 voor een jeans.

Hoeveel collecties inmiddels: Boof heeft een never out of stock collectie die het hele jaar doorloopt

Doelgroep: 0 tot 14 jaar

Website: www.boof.eu