TOP

Lees in Bengels #3 alles over Noeser, Wijsneus en Cavalier

De komende editie van kindermodevakblad Bengels staat weer bol van de mooie interviews. Annuska Toebast-Wensink vertelt over haar merk Noeser, kindermodewinkel Wijsneus vertelt hoe zij retail aanpakken en je leert Corine Haacke van kinderschoenenmerk Cavalier op een heel andere manier kennen!

Bengels #3 praat je bij over de laatste ontwikkelingen in de kindermodebranche. We geven inzicht in de markt in cijfers, hebben een groot achtergrondverhaal over interne fraude en brengen de laatste nieuws op gebied van kindermodetrends en bijverkoop. 

‘Wereld veroveren’

In dit nummer hebben we ook een groot interview met Annuska Toebast-Wensink (zie hoofdfoto), die in 2013 Noeser heeft opgericht. Met een klein team timmert ze stevig aan de weg. Ze legt van meet af aan haar oor te luister bij haar klanten, voert op basis van die input veranderingen door en bouwt zo aan een merk dat straks klaar moet zijn voor de internationale markt. Ze vertelt hoe ze dat doet, maar vooral waarom:  “Ik wil met Noeser de wereld veroveren.”

Keuzes

Ook brengen we een uitgebreid interview met Sannie Mulder, die met haar man Richard Fluks eigenaar is van de hippe kinderlifestylewinkel Wijsneus in Groningen. Zij maakt duidelijke keuzes in het assortiment, ze zijn bezig met het in de markt zetten van een eigen merk. Mulder heeft een duidelijke visie op retailen. Ze wil vernieuwend zijn en maakt uitsluitend keuzes die bij de winkel passen. “Ik ben niet ontzettend commercieel. Ik koop een merk niet in omdat het populair is op Instagram bijvoorbeeld, maar omdat ik het mooi vind. Verder bepaal ik zelf hoeveel ik inkoop van een label en hoe ik artikelen presenteer. Hier hangt niks op merk, maar op kleur.”

‘Zacht ei’

Ook leer je in dit nummer oud-model en ontwerpster Corine Haacke van Cavalier beter kennen in de rubriek Close-up. In dit interview met bijzondere vragen lees je bijvoorbeeld dat ze nog meer ontwerpt dan alleen schoenen en tassen en verklapt ze een eigenschap die mensen totaal niet van haar zouden verwachten. En als antwoord op de vraag wat ze aan zichzelf zou willen veranderen, zegt ze: “Ik zou wel eens wat harder willen zijn. Niet dat ik een zacht ei ben, maar ik kijk vaak naar de persoon in zakelijke relaties, niet alleen naar de winst.”


Bengels biedt inspirerende verhalen van merken, de nieuwste trends op gebied van fashion, interieur en kinderlifestyle! Wil je ook altijd op de hoogte blijven en bijgepraat worden over de ontwikkelingen in jouw branche? Sluit dan beslist nu een Bengels Jaarabonnement af en ontvang 4 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de kindermodebranche. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je tot 40 procent korting op evenementen als de Trenddag.


FOTO: Burt Quincy Photography