TOP

Market by Kleine Fabriek komende zomer weer tegelijk met Modefabriek

Market by Kleine Fabriek en Modefabriek vinden komende zomer wel weer tegelijk plaats in de RAI in Amsterdam.

Market by Kleine Fabriek en Modefabriek worden komende zomer gehouden op 9 en 10 juli. Dat meldt onder meer Fashionunited. Deze winter lukte het niet de beurzen samen te laten vallen, vanwege de drukke evenementenkalender in de RAI in deze periode, vertelt Joke van de Wijngaart aan de modenieuwswebsite.

Opstelling

In zomer 2016 werden de beurzen voor volwassen en kindermode voor het eerst tegelijkertijd gehouden. Goed nieuws voor de doorgaans minder goed bezochte zomereditie van Kleine Fabriek, zei communicatiemedewerker van de beurs, Sabine Heideveld daarover tegen Bengels.  Door de beurzen tegelijkertijd te laten plaatsvinden, is het voor (inter)nationale bezoekers een uitgelezen kans om in één bezoek zo veel mogelijk van het aanbod tijdens de beurzen mee te pikken. 


Lees ook: ‘Market by Kleine Fabriek: vroege, maar sfeervolle aftrap van het inkoopseizoen’


Market

Tijdens de zomereditie verleden jaar  lanceerde Kleine Fabriek ook het concept ‘Market by Kleine Fabriek’, waarbij de opstelling onder meer veranderde. De beurs kreeg een grote cirkelvormige opstelling met een sterke focus op collecties en producten. Een opzet die door veel exposanten inmiddels enorm wordt gewaardeerd, zo bleek ook tijdens de wintereditie van de beurs begin januari 2017.

Kleine collecties 

In de nieuwe opzet is er ruimte voor grote (en draagkrachtiger, red.) als kleine merken. De buitenring wordt gevormd door merken die zich groots willen presenteren, daarbinnen is alle ruimte voor labels met kleine collecties, start ups en designers, maar ook speciale collaboraties, capsules of spin offs van de grotere merken. 

Aparte beurs

Kleine Fabriek werd voor het eerst gehouden in de 2005, bewust gestart als eigen beurs, aldus Heideveld. “Met Kleine Fabriek wilden we laten zien wat er speelde in de markt: steeds meer conceptstores popten op, met de unieke combinatie van kinderkleding en lifestyleproducten. Ook was het inkoopseizoen van kinderkleding toen nog anders dan dat van volwassen mode. Inmiddels ligt dat zo dicht bij elkaar dat het prima past om tegelijkertijd plaats te vinden.”