TOP

Starfreak verwijst online klant door naar verkooppunten

Het Nederlandse kindermodemerk Starfreak heeft een nieuw onderdeel aan de website toegevoegd dat voor extra traffic kan zorgen naar de stenen en online winkels van retailers.

Kinderkledingmerk Starfreak heeft een nieuw onderdeel toegevoegd aan de webshop: bij ieder product uit de collectie is te zien welke winkel het ook in de rekken heeft hangen. Een voordeel voor de consument is dat als een bepaald artikel niet meer op voorraad is in de webshop, de consument contact kan opnemen met één van deze winkels.

Enthousiast

Volgens eigenaar Ron Koldeweid reageren de winkeliers enthousiast op deze toevoeging op de site. “We hebben er verleden week een groot aantal gebeld en ze zijn er stuk voor stuk enthousiast over. Het kan voor extra traffic zorgen naar onze verkooppunten, dat waarderen ze enorm. Ik heb het ook nog niet eerder gezien bij merken.”

Modeshow

Koldeweid hecht aan een goede samenwerking met de retailer, vertelt hij. “De retailer staat bij ons op de eerste plaats en we helpen onze verkooppunten zodat zij on- en offline Starfreak goed verkopen. Bij een verkooppunt in Heiloo hebben wij bijvoorbeeld displaymateriaal geleverd en geholpen met een modeshow. Verder gaan wij op onze site niet in de sale en mogen winkels ingekochte items wisselen voor andere items uit de collectie als wij het nog op voorraad hebben. Daarnaast hebben wij geen minimale orderhoeveelheid, leveren franco aan huis in binnen- en buitenland, ook als je als winkel maar één item nabestelt.”

Jongenslijn

Starfreak brengt tot nu toe uitsluitend kleding voor meiden van 2 tot 12 jaar. Vanaf zomer 2018 komt er ook een jongenslijn. Momenteel heeft Starfreak 25 verkooppunten in binnen- en buitenland.