TOP

Van Gennip Textiles wint award [interview]

Van Gennip Textiles, moederbedrijf van de merken Dirkje Babywear, DJ Dutchjeans en Lentiggini Swimwear heeft de Financieel Gezond Award van financiële dienstverlener Graydon ontvangen.

Gefeliciteerd, dat is een mooie opsteker.

Mede-eigenaar Mark van Gennip: “Ik dacht eerst dat een vriend een grap maakte toen ik werd gebeld, maar we vinden het een hele eer. Deze prijs geeft aan dat Van Gennip Textiles bij de top 3 van de meest kredietwaardige en solvabele bedrijven van Nederland behoort. Best een mooie prestatie in deze roerige tijden.”

Hoe gezond is Van Gennip Textiles dan precies?

“Ik verwacht voor 2014 een topjaar. We draaien heel goed momenteel, vooral in babykleding. Als je bedenkt dat een Nederlandse baby gemiddeld 2,5 tot 3 stuks van Dirkje draagt, doen we het niet slecht. De collecties zijn meer  uitgewerkt terwijl de prijzen laag blijven. De babylijn is ook enorm succesvol door de betaalbare cadeau-artikelen. Voor zo’n 15 euro heb je al een mooi en niet te duur cadeautje. Verder helpt het dat we financieel alles onder controle hebben. We leveren niet meer uit zonder verzekering. En die professionele insteek werkt goed; we krijgen steeds minder te maken met wanbetalers.”

Hoe gaat het met DJ Dutchjeans?
“Steeds beter. We hebben net een nieuw stylingteam en dat is te merken. We richten ons nu meer op actuele trends met meer aparte stoffen en veel verschillende wassingen en finishes. Mode voor grotere kinderen is lastiger in ons segment, omdat opgroeiende kids vaak voor bekende merken kiezen. Toch zien we kansen om de kindercollectie net zo te laten groeien als Dirkje. Bijvoorbeeld door nog meer in te spelen op trends. Na het inkoopseizoen staat dit zeker hoog op ons prioriteitenlijstje.”

Wat houdt jullie verder bezig?

“Momenteel staan we op veel beurzen. Van Pitti Bimbo in Florence, Ciff Kids in Kopenhagen, CPM Moscow en een beurs in Kazachstan tot hotel fairs in Assen, Hengelo en Hoofddorp. Het is voor ons een effectieve manier om nieuwe contacten en klanten op te doen. Op dit moment is Dirkje verkrijgbaar in 55 landen, van Europese markten tot aan Chili, Colombia, Mexico en Canada. De export is belangrijk voor ons, want Nederland biedt op een gegeven moment met zo’n 350 klanten nog maar weinig ruimte.”