TOP

Gespot: webwinkel Happy Belly’s

Wat voegt webwinkel Happy Belly's toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment. En hoe probeert e-tailer Mirjam van Vliet gevonden te worden?

Wanneer ben je op het idee gekomen om een webshop met tweedehands & outlet zwangerschapskleding te openen?
“In oktober 2011 probeerde ik mijn eigen zwangerschapskleding via marktplaats te verkopen, maar door het enorm grote aanbod lukte dat niet echt.”

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?
“Dat kwam van mijn man. Op een avond vertelde ik hem mijn idee en zei hij gelijk ‘DOEN!’, dus toen ben ik alles gaan uitzoeken en uitwerken.

Wat is de rode draad in je assortiment?
“Dat is natuurlijk tweedehands zwangerschapskleding met inmiddels een deel nieuwe kleding uit overjarige collecties outlet dus.”

Waarmee denk je je te onderscheiden van andere webshops?
“Er zijn nog maar weinig webshops die tweedehands zwangerschapskleding aanbieden. Maar er is zeker een markt voor. In deze tijd is iedereen aan het bezuinigen en zwangerschapskleding kan zeker nog een tweede keer mee.”

Wat is het eerste label dat je inkocht voor Happy Belly’s? Waarom dat label?
“Ik begon met tweedehands kleding en ben later uitgebreid met nieuwe zwangerschapskleding. Dat was een leuke partij van Mama-licious. Er was een babyzaak die stopte met de verkoop hiervan en ik kon de collectie van haar overnemen, Het leek me naast de verkoop van de tweedehands kleding een leuke uitdaging erbij.’

Wat doe je om gevonden te worden op internet?
“Advertenties in nieuwsbrieven van mijn doelgroep, aanbiedingen op marktplaats, banners plaatsen op diverse sites in mijn doelgroep en de inzet van social media.”

Op welke social media ben je te volgen?
Twitter: https://twitter.com/HappybellysNL
Facebook
: https://www.facebook.com/happybellysNL