TOP

Gespot: webwinkel Little Rockstars

Wat voegt webwinkel Little Rockstars toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment. En hoe proberen e-tailers Cindy en Yvette gevonden te worden?

Wanneer zijn jullie op het idee gekomen om een webshop te openen?

“Wij zijn in juni 2009 begonnen met onze @home sales: verkoopavonden bij klanten thuis. We wilden altijd al wel een webshop, maar we wilden het wel meteen goed doen. Voor de investering in deze webshop hebben we hard gewerkt tijdens onze @home sales. Na veel research en wisselingen van leveranciers vinden we dat ons concept nu staat zoals het moet zijn.”

Wat is de rode draad in jullie assortiment?

“Wij kiezen voor de stoerdere kleding. Echt tuttige, meisjesachtige kleding zul je bij ons niet vinden. Wij zitten met de meeste kleding in het middelhoge prijssegment, maar proberen ons door middel van de labels Soul&Glory en Funky Diva ook te richten op het lagere segment.”

Waarmee denken jullie je te onderscheiden van andere webshops?

“Er is zoveel aanbod in kinderkleding dat wij ervoor kiezen om uitsluitend merken in te kopen die nog niet overal te koop zijn.”

Wat is het eerste label dat jullie inkochten? Waarom dat label?

“Voor de jongens Fred Mello en voor de meisjes Fiorucci. Fred Mello en Fiorucci zijn beide merken met leuke applicaties, goede stoffen en mooie kleuren.”

Wat doen jullie om gevonden te worden op internet?

“We zetten social media en nieuwsbrieven in naar onze klanten en we hebben afgelopen week en deze week diverse media aangeschreven met ons persbericht.”

Op welke social media zijn jullie te volgen en waarom?

“Via Twitter en Facebook proberen wij ons netwerk en onze naamsbekendheid uit te breiden.”

Twitter https://twitter.com/rockstarslittle

Facebook http://www.facebook.com/RockstarsLittle