TOP

Gespot: webshop Matching My Mom

Wat voegt webwinkel Matching My Mom toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment. En hoe proberen e-tailers Margreet Putter en Palmyra Menso gevonden te worden?

Wanneer zijn jullie op het idee gekomen om een webshop te openen?
“De webshop ging van start in maart 2012, maar begin 2011 is het idee ontstaan. We hebben allebei een dochtertje die het enig vinden om mama’s schoenen aan te doen, of er hetzelfde uit te zien. Meisjes kijken nu eenmaal erg naar hun moeder. Zelf vinden we het natuurlijk ook heel leuk om een matching op pad te gaan. Het hoeft niet altijd identiek maar een beetje afgestemd is wel erg leuk. In Amerika zie je steeds vaker celeb moms die hetzelfde gekleed gaan als hun dochtertje en daar springen merken erop in. In Nederland zie je dit nog bijna niet… vandaar dat we de stap genomen hebben. We waren beide werkzaam bij een bedrijf dat ging reorganiseren dus dat was het extra zetje om de stap ook echt te gaan zetten!”

Wat is de rode draad in jullie assortiment?
“De rode draad in het assortiment van Matching My Mom zijn de matching items voor moeder en dochter, van merken die niet in iedere webshop of winkel verkrijgbaar zijn. We zijn bijvoorbeeld heel blij met de merken European Culture en Aurobelle.”

Waarmee denken jullie je te onderscheiden van andere webshops?
“Het totale concept: we zijn de enige webshop gespecialiseerd in modieuze matching kleding voor moeder en dochter, passend bij de leeftijden. We bieden unieke merken, maar houden de klant ook op de hoogte van de laatste nieuwtjes op het gebied van fashion & lifestyle en geven tips waar je nog meer terecht kunt voor gelijke en leuke outfits.”

Wat is het eerste label dat jullie inkochten? Waarom dat label?
“Het eerste label dat we inkochten is Aurobelle. Dit merk komt uit Ibiza en brengt jaarlijks één voorjaars- en zomercollectie uit met kleurrijke tuniekjes en jurkjes voor zowel vrouwen als meisjes. Kernwoorden die de collectie samenvatten: vrouwelijk, elegant, kleurrijk en comfortabel. De zomercollectie 2013 is alweer ingekocht en er zitten weer prachtige jurken en tuniekjes bij voor moeder en dochter.”

Wat doen jullie om gevonden te worden op internet?
“We zorgen voor vermeldingen op een verschillende websites zoals Hippe Shops en We Love Webshops. Met Fabulous Mama hebben we een leuke actie gedaan, we versturen nieuwsbrieven en zijn natuurlijk actief op diverse social media.”

Op welke social media zijn jullie te volgen en waarom?
“Wij gebruiken Facebook, Pinterest en Twitter om iedereen op de hoogte te houden, van de laatste nieuwtjes, nieuwe collecties maar ook als we bij andere winkels leuke matching items spotten voor moeder en dochter, of als we weer leuke beelden hebben van matching mama’s!”

www.facebook.com/moederdochter

http://pinterest.com/Matchingmymom/

https://twitter.com/MargreetPutter