TOP

Gespot: webwinkel Kleinejurkjes

Wat voegt Kleinejurkjes.nl toe aan het toch al overweldigende aanbod van kinderkleding op internet? En hoe denkt e-tailer Gwendoline gevonden te worden?

Wanneer ben je op het idee gekomen om een webshop te openen?

“In 2002, toen ik zeer gefrustreerd bijna nergens leuke betaalbare zwangerschapskleding kon vinden. Maar werkzaam in een totaal andere branche en druk met toekomstige baby, verdween het idee naar de achtergrond. Acht jaar later begon het weer te borrelen en in de zomer van 2010 ben ik samen met mijn partner pas echt begonnen aan een webwinkel.”

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?

“Na de geboorte van onze dochter in 2009 kreeg ik een onweerstaanbare voorkeur voor jurkjes en dan vooral van biologisch katoen, want zij had net als haar broers een zeer gevoelige huid. Het aanbod was vrij klein. Naast mijn baan als medisch bioloog ben ik me toen in de avonduren gaan verdiepen in de online wereld: welke merken en welke webshops zijn er, hoe doen zij het, hoe zijn ze groot geworden, waar en hoe zijn ze te vinden? Wat moet je doen en vooral niet doen? Rondgevraagd: zou een jurkjes-webshop aanslaan? Toen ik dat allemaal op een rij had, een ondernemingsplan geschreven had en onze investeringsbegroting had vastgesteld, zijn we begonnen. Spannende tijd!”

Wat is de rode draad in je assortiment?

“Biologische baby- en kinderjurkjes!”

Waarmee denk je je te onderscheiden van andere webshops?

“We zijn herkenbaar door alleen jurkjes te verkopen. En die zijn ook nog eens allemaal van biologisch katoen en dragen een gecertificeerd eco-label, dus een niche in een niche. En nog iets, niet om ons te onderscheiden, maar wel essentieel: persoonlijke service. Direct reageren, een leuk kaartje op de verjaardag van de dochter van de klanten, bijpassende leggings te zoeken, niet moeilijk doen met retouren, etc. Het is zo leuk om mensen blij te maken!”

Wat is het eerste label dat je inkocht? Waarom dat label?

“We hadden een lange lijst van labels die we graag wilden voeren en gelukkig waren zij ook net zo enthousiast als wij over ons concept. Ik denk dat we Snoozy, GreenBaby, LiandLo en Frugi tegelijk hebben ingekocht: mooie merken, vrolijke kleuren, biologisch katoen, weinig tot niet te vinden in Nederland en fijn contact met de leveranciers.”   

Wat doe je om gevonden te worden op internet?

“Zoekwoordenoptimalisatie, linkbuilding, regelmatig nieuwsbrieven versturen, bloggen en adverteren op diverse sites, flyers neerleggen op KDV, verloskundigenpraktijken en speelparadijzen, samenwerkingen met andere webwinkels, persberichten sturen. We zijn nu aan het kijken naar affiliate marketing. Ik heb gemerkt dat ik de ‘achterkant’ van een webwinkel heel interessant vind en ben me gaan verdiepen in online marketing en geef nu ook advies en trainingen webshop-academy.nl.”

Op welke social media ben je te volgen en waarom?

“Op Facebook.com/kleinejurkjes, via twitter @kleinejurkjes, het verslavende Pinterest (pinterest.com/WebshopAcademy), sinds kort op Google+ en Linkedin:  en ik blog op kleinejurkjes.blogspot.nl en Webshop Academy.”