TOP

Gespot: webwinkel Milan Kleertjes

Wat voegt webwinkel Milankleertjes.com toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment. En hoe probeert e-tailer Bianca Hendriks gevonden te worden?

Wanneer ben je op het idee gekomen om een webshop te openen?

“In december 2011”

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?

“Bij mijn toenmalige werkgever was geen plaats meer voor mij en ik viel binnen het sociaal plan. Ik wilde beginnen met een kinderkledingwinkel, omdat er in ons winkelcentrum nog geen was. Maar omdat het niet verstandig is een winkel te openen in een recessie, hebben we besloten om een webshop te beginnen in kinderkleding. Als deze eenmaal goed loopt, willen we een winkel openen.”

Wat is de rode draad in je assortiment?

“De collectie is bedoeld voor stoere, coole kereltjes en dametjes die zich willen kleden volgens de laatste trends, nieuwste kleuren en hipste modellen van het moment. De rode draad wordt gevormd door de nieuwste kinderkledingmerken die in Nederland op de markt komen, maar ook door bekende merken zoals Salty Dog en Fred Mello. Daarnaast verkopen Blokes, Blue Fish en Aya Naya (voor meisjes). Voor 2013 breiden we uit met Petrol.”

Waarmee denk je je te onderscheiden van andere webshops?

“Je kunt bij ons shoppen aan de hand van een lookbook. Dat betekent dat je met één druk op de knop alle kledingstukken van de set in één keer kunt bestellen. Ook denken wij ons te onderscheiden, doordat wij KiKa en Stichting Down Syndroom steunen door 1% van de netto winst naar deze goede doelen over te maken. Ik heb een kindje met het Syndroom van Down en te maken gehad met kanker tijdens de zwangerschap.”

Wat is het eerste label dat je inkocht? Waarom dat label?

“Fred Mello en Blue Fish waren mijn eerste merken. Ik kon beide inkopen bij hetzelfde agentschap. Fred Mello is nog niet zo lang op de Nederlandse markt, maar bestaat al langer. Het is een stoere collectie van zeer goede kwaliteit, wat je terug ziet in de prijs. Blue Fish is ook nieuw. De homewear is niet alleen comfortabel, maar ook stoer en cool.”

Wat doe je om gevonden te worden op internet?

“Bij Google Adwords en zoekmachineoptimalisatie ligt onze grootste aandacht, met daarnaast persberichten versturen, flyeren en in ons blog onze nieuwtjes brengen.”

Op welke social media ben je te volgen en waarom?

“Facebook (www.facebook.com/milankleertjes) gebruiken we als gastenboek voor onze klanten. Daarnaast worden daar de allereerste collectienieuwtjes bekend gemaakt. Op ons blog (http://milankleertjes.com/milanblog) plaatsen we al het nieuws van onze site, maar ook nieuws over jongenskleding, meisjeskleding en interessante sitelinks. Twitter (@milankleertjes) gebruiken we om aandacht te vragen voor nieuws dat we op de site geplaatst hebben, maar ook voor de acties van KiKa en de Stichting Down Syndroom. Ten slotte retweeten we het nieuws van anderen dat we belangrijk vinden.”