TOP

Gespot: webwinkel Zoem Kids

Wat voegt webwinkel Zoem Kids toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment. En hoe proberen e-tailers Cisca en Jessica van Nuissenburg gevonden te worden?

Wanneer zijn jullie op het idee gekomen om een webshop (naast je stenen winkel) te openen?
“Wij hebben sinds februari 2009 een winkel en vonden dat wij met de tijd mee moesten gaan. Je kan het je als winkel niet meer veroorloven om er geen webshop naast te hebben. Je verbreedt jezelf daardoor veel meer.” 

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?
“Door wat wij om ons heen hoorden. We hebben ons goed laten informeren en veel gelezen over de mogelijkheden. Voor ons was het een echte must.”

Wat is de rode draad in het assortiment van Zoem Kids?
“Wij brengen kinderkleding en bijpassende accessoires. Daarbij proberen we te focussen op de nieuwste trends, zowel op item als- merkenniveau. Voor de site zijn wij specifiek op zoek naar merken die moeilijk online verkrijgbaar zijn. Uiteindelijk kun je je daarmee het best onderscheiden.” 

Waarmee denken jullie je te onderscheiden van andere webshops?
“Wij zijn nog kleinschalig en proberen daarom zoveel mogelijk telefonisch contact te hebben met onze klanten. Mocht het bijvoorbeeld zo zijn dat er een artikel erg groot of klein valt, dan nemen wij contact op met de klant en geven wij advies. Ook als klanten zelf bellen, geven wij advies. Dat stellen onze klanten zeer op prijs. Ons doel is nog steeds om de onlineverkoop een persoonlijk tintje te geven.”

Wat is het eerste label dat jullie inkochten? Waarom dat label?
Name-it hebben wij als eerste ingekocht, omdat wij graag een breed publiek willen ‘pakken’. Onze winkel en webshop moet voor veel mensen toegankelijk zijn. Met dit merk zorgen wij voor een constante verversing in onze winkel en webshop. Name-it levert namelijk bijna elke maand een nieuwe collectie.”

Wat doen jullie om gevonden te worden op internet?
“Wij zijn altijd druk bezig met het optimaliseren om via organische weg in Google gevonden te worden. Wij hebben ons sinds kort aangemeld bij Beslist.nl. Dat geeft behoorlijk wat traffic. Ook Shopwiki komt ook hoog in onze lijst voor. En los daarvan zetten wij ook Google Adwords in en zijn wij aangesloten bij een Affiliatennetwerk. Last but not least hebben wij ook in diverse printmedia gestaan.”

Op welke social media zijn jullie te volgen en waarom?
“Wij zijn erg fanatiek met sociale media, op facebook, hyves en twitter. Voor ons werkt dit omzetverhogend. Als wij berichten plaatsen, merken wij het echt. Het is ongelooflijk hoe het leeft onder klanten als we twitteren en berichten plaatsen over de nieuwe collectie, uitverkoop, prijsvragen en noem maar op. Wij hebben echt interactie met onze volgers en dat is ontzettend leuk.”