TOP

Gespot: webwinkel Kids Grocery

Wat voegt webwinkel Kids Grocery toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment? En hoe proberen e-tailers Sharon Roest en Danielle Natte gevonden te worden?

Wanneer zijn jullie op het idee gekomen om een webshop te openen?
“Ik (Sharon) liep al een tijdje met het idee rond, omdat ik regelmatig in het buitenland online kleding bestelde voor de kinderen die in Nederland niet verkrijgbaar was. Toen ik Danielle leerde kennen, bleek dat zij hetzelfde ervaarde. We waren beiden al geruime tijd werkzaam als zelfstandige ( Danielle in de muziekbranche als A&R manager en ik in de Evenementenbranche als eventmanager/producer), maar hadden ook heel veel zin in een nieuwe uitdaging. Na een hoop lunches, discussies, brainstormsessies, gesprekken met webshopbouwers en ontwerpers werd Kids Grocery geboren. Via onderstaande link kom je op de ‘over ons’-pagina waar je nog meer info over ons vindt.”

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?
“Danielle en ik wilde merken die hier nog niet verkocht werden direct benaderen en zelf importeren. Veel mensen in onze omgeving lieten ons weten dat dat misschien niet zo makkelijk zou gaan, omdat dat meestal via een agentschap gebeurt. Tot wij enthousiaste berichten ontvingen van twee coole merken uit Amerika die graag met ons wilden samenwerken. Dat was precies wat we nodig hadden! Toen ook nog eens ons concept waanzinnig mooi werd uitgevoerd door een grafisch ontwerper, waren we er helemaal klaar voor.”

Wat is de rode draad in je assortiment?
“Rompers voor baby’s, T-shirts en jurkjes voor boys en girls tot 9 jaar. Niets zo persoonlijk als een T-shirt, vinden we bij Kids Grocery. Het is een uiting van je way of life, ook voor jouw kids. Gek eigenlijk, dat er niet één site is waar je uitsluitend T-shirts en jurkjes kunt kopen. Daar wilden wij verandering in brengen. De naam Kids Grocery, verwijst naar de groenteboer (Grocery), waar je alleen groente/fruit kan krijgen, maar wel allerlei verschillende soorten. Dat is bij ons ook het geval, wij verkopen enkel shirts en artikelen die op een T-shirts gebaseerd zijn, zoals rompertjes en T-shirtjurkjes. Maar wel in veel verschillende variaties, voor de stoere jongen, het schattige meisje, maar ook voor die jongen die dol is op rock & roll en dat stoere meisje dat niet lief wil zijn.”

Waarmee denk je je te onderscheiden van andere webshops?
“Door ons te richten op merken die niet (of nauwelijks) ergens anders verkrijgbaar zijn, met onderscheidende shirts, rock & roll, vintage en exclusief. Daarnaast hebben we een gebruiksvriendelijke site met onder andere een maattabel, waar per maat duidelijk staat wat de breedte en lengte van een t-shirt/jurkje is. Zo kan je een shirt van je kind opmeten en zeker weten dat je de juiste maat besteld.”

Wat is het eerste label dat je inkocht? Waarom dat label?

“Rowdy Sprout, een stoer en exclusief merk uit de USA, dat wij exclusief verkopen. Geweldige shirts, rompertjes en jurkjes voor kinderen met prints van bands als AC/DC, Run DMC, Nirvana en de Beastie Boys. De kids van Nicole Kidman, Ashley Simpson en Pink! zijn er al in gespot.” Wat doe je om gevonden te worden op internet?
“We zijn daar nog volop mee bezig, aangezien we pas in september online zijn gegaan; maar we staan inmiddels op Flavourites, Hippe Shops, Hip & Hot en Zoek & Zo. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk organisch in Google gevonden te worden. We zijn aan het kijken hoe Google Adwords voor ons zinvol kan zijn, maar omdat we geen totaalpakket kinderkleding verkopen en anders zijn dat de reguliere T-shirt webshop waar je een persoonlijk shirt kan bedrukken, moeten we op een andere manier gevonden worden. En dat vraagt nog wat tijd, al hebben we een internetmarketingbedrijf hiervoor ingeschakeld. En uiteraard zijn social media heel belangrijk voor ons.”

Via welke social media ben je te volgen en waarom?

“Via Facebook/kidsgrocery en Twitter/kidsgrocery, omdat we zo direct contact hebben met onze klanten/fans. We kunnen ze goed volgen en zien wat er gebeurt op het web. Wij willen namelijk niet alleen een webshop zijn, maar ook inhaken op nieuwtjes inhaken die we eventueel kunnen koppelen aan onze producten, maar ook tips geven voor kids en ouders met gezonde recepten en dergelijke.”