TOP

Gespot: webwinkel Love, Peace & Joy

Wat voegt webwinkel Love, Peace & Joy toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment? En hoe proberen e-tailers Paul Huizinga (32) en Ellen Das (36) gevonden te worden. Je leest het op Bengels.nl.

Wanneer zijn jullie op het idee gekomen om een webshop te openen?
Al een tijdje liepen wij met het idee ‘iets te doen’ met eigen ontwerpen. Wat wij leuk vinden zagen we te weinig en het ‘daar moeten we toch iets mee doen’ viel steeds vaker. We ontwikkelden een eigen label en ontdekten merken die aansloten bij onze ideeën. Zo ontstond het idee ons eigen label aan te vullen met een aantal bestaande merken. Daaromheen hebben we bijpassende accessoires en cadeautjes ingekocht. Ons uitgangspunt is een bepaald gevoel: Wij noemen dat het love, peace & joy-gevoel, een beetje nostalgisch, waar wij blij van worden.”

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?
Het is er gaandeweg van gekomen. Het idee heeft ook wel een tijd in de ijskast gestaan We hebben allebei ons eigen bedrijf en beseften dat je dit er niet zo maar even bij doet. Maar het bleef kriebelen. De naam hadden we ook al een tijdje. Het liep ineens toen Paul het logo klaar had en hij de site is gaan bouwen. Ik was ondertussen druk met het uitzoekwerk rond ons eigen label en we bezochten beurzen. De datum om live te gaan was gebaseerd op de eerste leveringen. Eind september dit jaar zijn we live gegaan. Begin december is ons eigen label gelanceerd.”

Wat is de rode draad in jullie assortiment?
De kleding en cadeautjes zijn nieuw en hip, maar hebben allemaal een retro of vintage look.”

Waarmee denken jullie je te onderscheiden van andere webshops?
Door artikelen te brengen die je niet overal tegenkomt. Kenmerkend is misschien wel dat we vaak van leveranciers horen dat wij net andere artikelen kiezen dan het gros van hun klanten in Nederland. Ik hoor graag wat de hardlopers zijn van mijn leveranciers, want dan kunnen wij ze juist vermijden! Daarnaast krijgen we vaak een compliment dat het bij ons gezellig winkelen is. We zijn bereikbaar en geven advies op maat. Verpakking, verzending en nazorg krijgen bij ons veel aandacht. Ten slotte zetten wij ons in voor een goed doel. Dat is ‘Doe Een Wens’ geworden (per 1 januari 2012 Make A Wish). Per verkocht T-shirt doneren wij € 5,00 aan Doe Een Wens Stichting Nederland waarmee de liefste wens van kinderen tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte kan worden vervuld. Love, Peace & Joy is niet ontstaan vanuit de gedachte er alleen maar zelf beter van te worden. We willen graag met onze passie ook wat ‘love, peace & joy’ door geven aan anderen.”

Wat is het eerste label dat jullie inkochten? Waarom dat label?
Het label Smafolk was het eerste ‘externe’ merk dat we hebben ingekocht. Smafolk is bekend van z’n aansprekende retroprints. De ontwikkeling van ons eigen label echter heeft de meeste voorbereiding gevraagd. Love, Peace & Joy is stoer met soms een knipoog naar opa’s en oma’s kindertijd. Het zijn allemaal limited editions, zodat niet de halve klas in hetzelfde loopt. De prints en applicaties zijn geïnspireerd op muziek, de flower power en eigenlijk alles rondom de thema’s ‘love’, ‘peace’ en ‘joy’. De T-shirts zijn verkrijgbaar in de maten 92/98 tot 164/170.”

Wat doen jullie om gevonden te worden op internet?
We doen zo veel mogelijk aan zoekmachinemarketing en -optimalisatie en zijn prominent aanwezig binnen social media. Verder zijn we lid van Flavourites, HippeShops en HipPeZ kinderkleding, goede platforms die voor redelijk wat bezoekers zorgen.”

Op welke social media zijn jullie te volgen?
http://www.facebook.com/lovepeaceandjoy
http://twitter.com/we_love_retro
http://lovepeacejoy.hyves.nl/
http://lpjblog.wordpress.com/