TOP

Gespot: webwinkel Kinderkleding.nl

Wat voegt webwinkel Kinderkleding.nl toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment? En hoe probeert e-tailer Frank Stelling gevonden te worden? Je leest het in 'Gespot' op Bengels.nl.

Wanneer ben je op het idee gekomen om een webshop te openen?
“Het idee was er al heel lang. De domeinnaam Kinderkleding.nl hebben we midden jaren negentig al geclaimd toen de mogelijkheden van internet langzaamaan duidelijk werden. Tegen de tijd dat online shoppen een serieuze groeimarkt werd, zijn we in 2008 gestart met de voorbereidingen. In september 2009 is Kinderkleding.nl live gegaan.”

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?
“De gedachte: Als we nu niet starten, dan zijn we te laat.”

Wat is de rode draad in je assortiment?
“We bieden mooie, trendy en draagbare kinderkleding van populaire merken. Met ons merkenpakket willen we een zo breed mogelijk publiek aanspreken. Daarom hebben we merken als Vingino en Mim-pi, Tumble ‘n Dry en Molo. Maar ook van minder bekende merken als American Outfitters en Bellerose zijn we erg gecharmeerd. We zorgen ervoor dat het prijsniveau van de verschillende merken goed op elkaar afgestemd is zodat we daarmee een breed publiek aanspreken.”

Waarmee denk je je te onderscheiden van andere webshops?
“Met ons merkenpakket. We houden rekening met het aanbod van onze concurrenten, zodat we onderscheidend kunnen blijven. Verder is het uitgangspunt bij al ons handelen: gemak voor de klant. De website is helder en transparant en heeft een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid. We staan voor een snelle en persoonlijke service dankzij ons betrokken en enthousiaste team medewerkers. Dat onze klanten dit weten te waarderen blijkt wel uit het feit dat we de ThuiswinkelAward Publieksprijs 2011 hebben gewonnen, voor de beste webshop in de categorie Baby- en kindermode. Daar zijn we natuurlijk heel erg trots op!”

Wat is het eerste label dat je inkocht? Waarom dat label?
“We zijn gestart met Retour Jeans, American Outfitters en Carbone. Merken die op dat moment niet zoveel aanwezig waren online. De betreffende agenten waren direct enthousiast over onze plannen, dat telde ook mee. Het waren bovendien totaal verschillende merken en dat past bij onze ambitie om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.”

Wat doe je om gevonden te worden op internet?
“Door middel van SEO, zoekmachineoptimalisatie. We gebruiken uitvoerige productomschrijvingen, niet alleen prettig voor onze klanten maar ook voor onze vindbaarheid via Google. Daarnaast voegen we regelmatig nieuwe en unieke content toe aan de site via onze blog (http://kindermode.kinderkleding.nl/) en onze merkenpagina’s. Verder maken we gebruik van verschillende affiliatieprogramma’s en het advertentieprogramma van Google.”

Op welke social media ben je te volgen en waarom?
“Social media staan bij ons nog in de kinderschoenen. De accounts zijn aangemaakt maar nog maar beperkt ingevuld. We hebben een voorkeur voor Twitter omdat het een emotiekanaal is en kort cyclisch. Daarnaast Hyves, omdat we daar veel moeders treffen. Facebook is ook erg in opkomst momenteel met verregaande ontwikkelingen voor webshops. Zeker interessant! Voor we sociale media grootscheeps introduceren, zullen we eerst onze doelen moeten bepalen. Berichten plaatsen en twitteren doen we graag zelf. Echter, als we hiervoor mensen gaan vrijmaken in ons bedrijf, moeten we eerst kijken naar de baten die ertegenover staan.”