TOP

Hoe gaat het met June-D?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het?’. Ditmaal spreken we met Patricia van der Kraan, sales & product representative van het nieuwe Nederlandse meidenmerk June-D.

June-D is tijdens de Kleine Fabriek gelanceerd. Hoe waren de reacties?

“Erg positief en enthousiast. We presenteerden een compacte collectie voor dit najaar én voor voorjaar/zomer 2014. Wehkamp is vooraf direct ingestapt, vandaar de kleine najaarscollectie. We maken daardoor meteen een mooie vliegende start. We hadden niet gedacht dat de doorverkoopcijfers zo hoog zouden zijn. Meerdere items zitten boven de 70-80%! Leuk is dat ook een klein aantal klanten eveneens is ingestapt voor dit najaar. En dat terwijl de meest gehoorde kreet op dit moment ‘ik heb geen budget meer’ is.”

Is dit enthousiasme ook omgezet in daadwerkelijke orders?

“Ja, de reacties op de beurs hebben zich omgezet in concrete orders. Dat was absoluut even spannend, omdat inkopers er toch budget voor moeten vrijmaken. Al met al zijn we komend voorjaar in Nederland bij ongeveer 25 winkels verkrijgbaar en daarnaast bij zo’n 65 verkooppunten in België, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.”

Wat waren de bestverkochte items?

“Voor het najaar verkopen de skinny army jeans met studs, een kort zwart bomber jack en een spijkerblouse met studs erg goed. Voor de zomer springen de tops, de jumpsuit en een kort denim jasje met een allover print eruit. Opvallend is dat de blikvangers er zo worden uitgepikt. Artikelen die net even anders zijn door bijzondere prints of details. De prijs is belangrijk, maar als een item eruit springt is dat toch echt belangrijker.”

June-D komt uit de koker van het bekende merk Protest. Een voordeel?

“Dat scheelt zeker. Het schept vertrouwen wat betreft leveringen, retourzendingen en financiële zaken. Verder heeft June-D een eigen identiteit en koers. Zo richten we ons bijvoorbeeld puur op kinderkledingspeciaalzaken.” 

Voor wie is June-D?

“Voor jonge meisjes die hun zussen of buurmeisjes van 16 tot 19 jaar naar hippe ketens zien gaan. Wij proberen dit trendy stijltje te vertalen naar een generatie jonger.”

Wat kunnen we nog verwachten?

“We zijn druk met de nieuwe collectie voor winter 2014. Verder hebben we allerlei ideeën om samen met retailers meer traffic in de winkels te genereren. We hebben workshops bedacht die ondernemers zonder al teveel energie kunnen organiseren, zoals het pimpen van zonnebrillen. Binnenkort starten we ook een ontwerpwedstrijd voor meiden, in samenwerking met Wehkamp. Daarnaast zijn we met social media nog het een en ander aan het ontwikkelen waarbij we de consument gaan betrekken in het ontwerpproces.”

Verkoopinformatie: Patricia van der Kraan, 06-30392007

Website: www.june-d.com

Collectie: 2 hoofdcollecties en 2 flashcollecties per jaar

Maten: 128 t/m 176

Prijzen (winkelverkoop vanaf): broeken 49,- euro, T-shirts 24,99 euro, vestjes en sweaters 49,- euro