TOP

Hoe gaat het met Nununu?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Iris Adler, ontwerper en bedenker van het Israëlische kindermodemerk Nununu.

Nununu staat voor ‘alternatieve kindermode’, wat houdt dat in?

“De meeste kindermodekleding wordt nog altijd in grote modeketens en hebben dikwijls een basic stijl. Volgens ons is Nununu het alternatief. We bieden een heel andere stijl wat betreft kleuren, prints, materialen en natuurlijk ons onconventionele design.”

Hoe is het afgelopen jaar gegaan?

“We bestaan pas vijf jaar, maar we groeien elk seizoen zowel wat betreft omzet als bekendheid in de markt. Datzelfde geldt voor het afgelopen jaar.”

Wat waren de bestsellers van het afgelopen seizoen?

“Er zijn een aantal absolute favorieten. Bijvoorbeeld de baggy pants, de cotton doll dress, de zogenaamde deconstructed tank top en de french terry shorts.”

Onlangs is een tween collectie toegevoegd, hoe hebben retailers deze opgepakt?

“Vorig seizoen introduceerden we de tween collectie heel low key. Om aan te voelen hoe het zou worden opgepakt en omdat onze trouwe klantjes ouder werden. Gelukkig was er veel interesse voor. Daarom hebben we dit seizoen de lijn Shadows geïntroduceerd, een collectie voor jonge tieners van 8 tot 14 jaar.”

Zijn er plannen om het assortiment uit te breiden?

“Uitbreiding staat altijd op de agenda. We hebben zojuist een beddengoedlijn toegevoegd en werken al een tijdje samen met de Franse slipperontwerper Collégien. We hebben het gevoel dat er altijd meer mogelijk is, en zullen items blijven toevoegen en onze horizon verbreden.”

Bij welke beurzen is Nununu dit jaar aanwezig?

Playtime in Paris, ENK in New York, het Australische Kids In Style, Kleine fabriek in Amsterdam en Playground in Las Vegas.”