TOP

Hoe gaat het met SuperRebel Kidsgear?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Linda van de Wiel, brand manager SuperRebel KidsGear.

Hoe is SuperRebel KidsGear ontstaan?

 

“Die is ontstaan als samenwerking tussen Brandworks en SuperRebel. Brandworks houdt zich bezig met distributie en sales, SuperRebel houdt zich bezig met het merk, dat wil zeggen de pr, de branding, de marketing en het design.”

 

 

Hoe omschrijf je de SuperRebel KidsGear-stijl?

 

“We zien het merk als een soort toolkit om jezelf heel snel in een superheld om te toveren. Dat doen we met kleine verrassingen in de collectie. Dat zijn bijvoorbeeld cadeaus zoals armbandjes bij de jongenscollecties, tot elastiekjes in de meidencollecties. Ook in prints proberen we ons te onderscheiden. In de zomerjassen zit bijvoorbeeld een opvouwbare zonnebril met een poetsdoekje. Zwart en wit vullen we per collectie aan met trendkleuren.”

 

 

Hoe onderscheidt SuperRebel KidsGear zich?

 

“Branding is ongelooflijk belangrijk voor ons. Dat doen we niet op de standaard manier, maar zoals in de lente/zomercollectie 2016 op de denims onderaan op de kuit. Bij de polo’s zie je het logo op de schouder, net als een tatoeage. Dit soort zogenaamde darling details passen we ook toe op de stoffen. Piquéstof wordt bijvoorbeeld vaak in poloshirts verwerkt. Wij gebruiken het voor een kort broekje.”

 

 

Wat zijn absolute hardlopers dit seizoen?

 

“Dat is onder andere een jurkje met een strak bovenkantje en een rokje ineen, dat loopt heel goed. Voor jongens gaat de palmboomprint heel hard. Die is net op een andere manier vormgegeven dan de klant gewend is.”

 

 

Waar kan de retailer SuperRebel KidsGear bezoeken?

 

“We hebben twee showrooms: eentje in Breda en eentje in Amstelveen. En we hebben een agent in België.”

 

 

Welke marketingtools zet je in?

 

“Met name is social media is erg belangrijk. Naast Facebook kiezen we heel bewust voor Instagram, het visuele is voor ons heel belangrijk. Qua pr doen we ook een heleboel, we sturen sets naar BN’ers en we ondersteunen retailers met campagnemateriaal en give aways om een echte belevingswereld neer te zetten.”

 

 

Wat zijn de toekomstplannen?

 

“Heel beroemd worden. We zijn bezig met een aanvraag voor de styling van het Junior Songfestival. En Duitsland zou best een goede markt zijn voor ons. Wie weet wat dan nog meer volgt.”

 

 

Facts & figures

 

Land van herkomst: Nederland

 

Verkoopinformatie: maat 98-176, prijsniveau: legging: €20, voor een jas net iets boven de €100

 

Sinds: “We bestaan sinds 2014, we zijn nu met de derde collectie bezig.”

 

Doelgroep: “Ieder kind kan een superrebel zijn, we hebben geen vaste doelgroep.”

 

Website: www.superrebelkidsgear.com

 

SuperRebel KidsGear 2

 

SuperRebel KidsGear 3