TOP

‘Inspiratie is niet het probleem, het gaat erom de juiste keuzes te maken.’

In Bengels #2 ondervragen we conceptueel ontwerper Antoine Peters, bekend van zijn kindercollectie voor kinderkledingmerk Kidscase. Zoontje Alf is zijn muze, de glimlach zijn handelsmerk. Waar haalt hij zijn inspiratie vandaan?

Antoine Peters is in de modewereld onder meer bekend vanwege zijn sweater voor twee personen, en eentje met ultralange mouwen, maar ook de jurken die overgaan in een hele vloerbedekking. Peters heeft meerdere samenwerkingen op zijn naam staan, onder meer met sokkenmerk Effio, kledingmerk Gsus en ruggentassenlabel Eastpak.

Buitenaards

Voor kidslabel Kidscase maakt hij collecties sinds hij vader is van Alf. Alf is – zo is te lezen in het interview in Bengels #2 – vernoemd naar het buitenaardse wezen van de gelijknamige Amerikaanse televisieserie uit de jaren negentig. Inmiddels heeft hij voor het Nederlandse merk drie capsule collecties gemaakt. De nieuwste lijn is bedrukt met pijlen die alle kanten opgaan, precies zoals zijn zoontje ook doet nu hij nog klein en beweeglijk is.

Kidscase Antoine Peters SS17

De nieuwe collectie van Antoine Peters voor Kidscase.

LEES OOK: ‘Kidscase en ontwerper Antoine Peters blij met samenwerking

Keuzes

Inspiratie doet Peters overal op, vertelt hij. “Het zit in mijn hoofd, ik krijg 24 uur per dag informatie. Inspiratie is niet het probleem. Het gaat erom de juiste keuzes te maken. In mijn ateliers staan inspiratiedozen, met op sommige daarvan het woord ‘transpiratie’; het kan heel lastig zijn om te selecteren en verbanden te leggen. Aan het begin van het ontwerpproces gooi ik de inhoud van alle dozen op tafel en zet ik keiharde elektronische muziek op. Het creatieve gevecht kan beginnen.”


Benieuwd naar het hele interview? Sluit dan beslist nu een Bengels Jaarabonnement af en ontvang 4 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de kindermodebranche. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je tot 40 procent korting op evenementen als de Trenddag.