TOP

Monta Juniors breidt uit in Europa

Het Nederlandse kinderkledingmerk Monta Juniors breidt dit seizoen uit naar het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Straatvoetballabel Monta Juniors gaat de komende wintercollectie 2017/2018 ook leveren aan winkels in Italië en het Verenigd Koninkrijk (VK). In het VK start het merk met één agent, in Italië gaan er acht aan de slag voor het label. “Italië is een groot land verdeeld in regio’s, daarom hebben we er zoveel”, verklaart Juliëtte de la Rie, managing director van Monta Juniors. “De coördinatie is in handen van een agent in Venetië.”

Comeback

Monta Juniors is voortgekomen uit Monta, het eerste straatvoetbalmerk dat is opgericht in 1999. Het is een initiatief van oud-voetballer Edgar Davids. Davids ruilde in 2007 zijn Nike-contract voor Monta in. Met Monta Juniors maakte hij op Market by Kleine Fabriek zomer 2016 een comeback. Het merk was anderhalf jaar uit de markt geweest, omdat Davids een nieuw team moest samenstellen toen hij in 2014 de samenwerking stopte met voormalig partnerbedrijf G-sus Industries.

Inhalen

Monta Juniors heeft in Nederland ruim veertig verkooppunten. Volgens De la Rie gaat het goed met het merk. “Het aantal verkooppunten groeit, daar zijn we heel blij mee. We hebben toch veel in te halen.” Het merk wil snel uitbreiden naar België, Duitsland en Frankrijk. In Nederland wordt het merk vertegenwoordigd door Hop Agenturen.

Schoenen

De oud-voetballer lanceerde eind 2016 ook een paar schoenen voor mannen en één voor vrouwen in samenwerking met Eureka: The Ultra. “Veel mensen denken dat je bij een collab alleen maar een kleur en een model uitkiest, maar ik heb alles zelf getekend,” zei hij daarover tegen vakblad Schoenvisie. Samen met televisiepresentator Humberto Tan vertegenwoordigt Edgar Davids ook de Straatvoetbal Bond Nederland (SVBN). De sport en het platform creëren een constructieve vraag naar producten voor straatvoetbal.