TOP

‘Onze Euretco-collega’s verklaarden ons voor gek dat we de webshop opdoekten’

Retailen is voor Marloes en Raymond Goossens simpel: doe waarin je altijd goed bent geweest. Gevolg: geen webshop voor hun winkel Girls&Boys in Alkmaar. “Op de winkelvloer verdienen we het.”

In de nieuwe editie van ons vakblad Bengels geven Marloes en Raymond Goossens van kinderwinkel Girls&Boys in Alkmaar hun visie op retailen. En dat betekent in hun geval: geen webshop. Niet dat ze het online kanaal niet hebben uitgeprobeerd, dat zeker, maar dat leverde niet het rendement op waar ze op hoopten. Dus gingen de virtuele deuren definitief op slot; hun site is nu alleen nog een servicekanaal. Marloes: “Onze Euretco-collega’s verklaarden ons voor gek dat we de webshop opdoekten, maar voor ons was het veel logischer. Op de winkelvloer verdienen we ons geld.”

Fristi

Op die winkelvloer is genoeg te doen, vertelt het echtpaar in Bengels #2. Het investeert vooral in de beleving in de winkel. Naast kleding shoppen, kunnen de kids er op de foto in de Photobooth of een glaasje chocomelk of Fristi drinken aan de bar. En om die beleving ook tot buiten de winkelpui te stimuleren, heeft de Alkmaarse kinderkledingwinkel een eigen parfum laten ontwikkelen.  

Crisis

Marloes en Raymond namen Girls&Boys over in 2007. “Beste keus ooit”, stelt Marloes. “We kwamen terecht in een gezond bedrijf, maar we wilden wel starten met een vernieuwde winkel. Samen met een designer hebben we de huisstijl aangepast en in de winkel onder meer een vide gecreëerd.” De retail stond destijds aan de vooravond van de financiële crisis. “Met het aanvragen van de lening en het doen van de investering waren we inderdaad net op tijd”, erkent Raymond. “Vlak daarna zakte alles in. Maar waar de markt last had van dalende omzetten, plusten wij destijds met twintig procent. En nog steeds schrijven we elk jaar zwarte cijfers.”


Benieuwd naar het volledige artikel? Sluit dan beslist nu een Bengels Jaarabonnement af en ontvang 4 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de kindermodebranche. Als abonnee ontvang je bovendien ook twee keer per jaar de kleurkaarten, die speciaal voor onze abonnees worden samengesteld door onze trendwatchers. Daarbij krijg je tot 40 procent korting op evenementen als de Trenddag. Doen!