TOP

Label to watch: Ruff and Huddle

Op de Londense modevakbeurs Jacket Required viel het originele kindermerk Ruff and Huddle op.

Soms kunnen clichés leuker zijn dan je denkt. Ruff & Huddle is daar een goed voorbeeld van. Het Britse merk is – hoe cliché – in 2012 bedacht door twee jonge ouders die geen leuke kinderkleding voor hun twee zonen konden vinden. Dus gingen ze aan de slag met een eigen collectie, vernoemd naar de bijnamen van hun zoontjes. Met verrassend leuke T-shirts, sweaters, joggingbroeken en jacks als resultaat.

Kwinkslag

Ruff and Huddle laat zich inspireren door trends uit de mannenmode en volwassen high fashion, zoals te zien is aan items als de, op dit moment supertrendy, bomberjacks. “Dit merk maakt een kwinkslag naar de fantasiewereld van kinderen, maar dan door de ogen van volwassenen”, vindt Luc Lesire van agentschap Fashion Club 70, die vanaf dit seizoen het label in de Benelux vertegenwoordigt. “Ruff and Huddle is wars van platte commercie en biedt zeker geen dertien in een dozijn-collectie. Dat maakt het heel geschikt voor retailers die op zoek zijn naar een originele aanvulling.”

Tot medio maart

Ruff and Huddle wordt al onder meer verkocht door 290 Square Meters in Amsterdam. De T-shirts en sweatshirts (2-11 jaar) zijn in de winkel verkrijgbaar vanaf 35 euro. De collectie is nog tot medio maart in te kopen bij Fashion Club 70.