TOP

LEF De Kinderwinkel in Emmeloord (Marian Grovenstein)

“Mensen nemen op dit moment veel mee maar dan van de relatief betaalbare merken, dus Name It en Cars. Dit is al langer zo maar de collectie van Name It bijvoorbeeld is dit seizoen echt rijker. Het materiaal van de shirtjes valt in verhouding tot de prijs heel goed bij de klant. Brand for Girls is een booming merkje op dit moment. Als de collectie binnenkomt, is het meteen gezellig druk in de zaak. De magie is denk ik het vernieuwende: de felle kleuren en de frisse jurkjes, rokjes en vestjes. Wat ik ook hoor is dat kinderen Brand for Girls zo graag dragen vanwege het tricot. Van Geisha voor het grotere meisje heb ik nog maar enkele stuks. Ook Cost-Bart is een goed tienermerk. De items worden echt lievelingskleren van de kinderen.”

Felle kleuren 

“Het verkoopseizoen is al lekker op gang. Mijn omzet is ten opzichte van vorige jaren weer gestegen. Misschien omdat ik betaalbare merken voer. Wat achterblijft zijn collecties met te fletse kleuren. Gekleurde broeken als de felgekleurde chino’s en treggings (de skinny zonder knoop en rits) lopen juist als een trein. Klanten vragen specifiek naar kleuren. Voor jongens was ik helemaal door rood en groen heen en heb ik ze net weer binnen. Voor meiden zijn de populairste kleuren felgroen, felroze en felblauw, allemaal een beetje neonachtig. Er is verder veel vraag naar geel en rood. Die krijg ik nog binnen.”

Bretels

“Bretels zijn enorm in trek, ook zowel voor jongens als meisjes. Zo had ik van Retour een broek met bretels voor 60 euro, waarvan ik me afvroeg hoe ik dat zou gaan verkopen, maar ik ben er helemaal door heen.”

Hoogzomer in april

“Het echte hoogzomerwerk moet echt nog op gang komen. Dat verkoop je pas als het echt warm wordt. Ik ben ervan overtuigd dat april een mooie zomermaand wordt en denk dat mensen dit keer bewuster met het mooie weer zullen omgaan door hun zomerspullen al te kopen en aan te doen. Men zal niet uitstellen tot juni, juli, want vorig jaar heeft men het helemaal niet meer kunnen dragen.”

Op-is-op 

“De kracht van mijn winkel is op-is-op. Klanten weten dat ze bij mij snel moeten zijn. Ik ben niet van het tachtig keer nabestellen, maar wil steeds nieuwe spullen laten zien. Daarom is het goed om tenminste een merk te hebben dat frequent levert.”