TOP

Lief! Lifestyle sluit conceptstore in Sliedrecht

Kinderlabel lief! Lifestyle sluit de conceptstore in Sliedrecht. Het merk gaat zich met zijn Duitse eigenaar richten op multibrand stores.

 De conceptstore die het kinderlabel lief! Lifestyle in 2013 opende, gaat dicht. De winkel gaat op in Kids Brand House, waarvan in de eerste maanden van 2017 winkels worden geopend op verschillende plekken in Nederland. Waar precies, wordt later nog bekend gemaakt.

Duitsland  

Head of licensing John van den Herik vertelt dat de reden van sluiting is dat nu lief! Lifestyle onderdeel is van de Duitse Kids Fashion Group (KFG), de operationele logistieke en online werkzaamheden zijn verplaatst en geïntegreerd naar Duitsland. Vanuit daar wordt er momenteel hard gewerkt aan een internationaal online platform voor alle merken.

Vierduizend vierkante meter

Dit betekende dat wij in Sliedrecht in het 4000 vierkante meter grote pand alleen met een winkel en kantoren overbleven”, vertelt Van den Herik. “Besloten is om de kantoren met ingang van december dit jaar te verhuizen naar Gorinchem vanuit waar licensing, design, marketing en branding zal plaatsvinden.”

Failliet 

Lief! Lifestyle ging in mei 2015 failliet. Daarop volgde een overname door het Duitse bedrijf Kanz Financial Holding. Het merk voerde een aantal veranderingen door, waaronder het vergroten van het aantal licentieproducten en verlagen van de prijzen met 20 tot 25 procent. Het Duitse bedrijf sloot vijf winkels van het merk, alleen de conceptstore in Sliedrecht bleef open. Vanuit dat pand werd niet alleen de winkel gerund, het was ook het hoofdkantoor, logistiek centrum en webshop.

Multibrand 

Van den Herik: “In samenspraak met KFG hebben we besloten om geen lief! monobrand stores te openen en te kiezen voor multi-brandstores onder de naam Kids Brands House. Belangrijkste reden hiervoor is dat wij vanuit de winkels van Kids Brands House een bredere doelgroep kunnen aanspreken, namelijk nul tot twaalf jaar in plaats van de nul tot 4 jaar die we met de monobrand stores aanspreken.”

Nadruk

Sinds de overname is de nadruk meer gelegd op lifestyleproducten. Op het in september dit jaar gehouden evenement voor relaties en partners van het kinderlabel bij het Rijk van de Keizer in Amsterdam, stonden ze allemaal uitgestald. Naast onder meer kleding zijn er meer verschillende producten aan het assortiment toegevoegd: accessoires voor dieren, sappen, verzorgingsproducten, sokken, schoenen en fietsen bijvoorbeeld.

Historie

Lief! Lifestyle wordt in 2005 opgericht door Yvonne Woudstra. Het lifestylemerk is een succes en ligt al gauw bij verkooppunten zoals de Bijenkorf en Kids Factory. Vanaf 2006 opent Woudstra diverse eigen winkels, in 2007 gaat de webshop online. In 2007 wordt ook besloten samen te werken met diverse licentienemers, het bedrijf breidt hierna uit met tientallen productgroepen voor kinderen en volwassenen. In mei 2015 gaat Lief! Lifestyle failliet omdat de verliezen te hoog zijn opgelopen. Met behulp van het Duitse Kanz Financial Holding maakt het bedrijf enkele weken later een doorstart.