TOP

Name It daagt kinderen uit om te spelen en ontdekken

Het Deense kindermodemerk Name It wil met zijn voorjaarscampagne Unplug & Play kinderen stimuleren actief en creatief te zijn. Tot eind maart nodigt het kids uit via activiteitenkaarten op de website om achter het tv-, computer- of tabletscherm vandaan te komen.

Name It daagt kinderen uit lichamelijk actief te worden door te spelen, onderzoeken en knutselen, zo meldt kindermodevakblad Luna Journal. Daarvoor geeft het merk op een speciaal gemaakte site speelkaarten en filmpjes vrij waarmee kids allerlei activiteiten kunnen ondernemen. Op die kaarten, die gratis zijn te downloaden, staan instructies voor onder meer het vouwen van vliegtuigjes, touwtje springen, aardappel stempelen of blikje trappen. Op deze manier wil het kinderlabel kinderen weer achter het scherm vandaan krijgen en te stimuleren om vaker voor een activiteit te kiezen.

Name it speelkaart 1

Gras op de knieën

“We vinden dat kinderen hun fysieke zintuigen moeten ontwikkelen, zoals tast, reuk en smaak”, zegt Trine Ørskov, marketing- en communicatiemanager bij het kinderlabel. “Zelfs als dat betekent dat er gras op de knieën of verf of modder op de kleding terechtkomt. Door ze in contact te brengen met spelletjes van vroeger en handwerken kunnen we kinderen helpen volwassenen te worden die meerdere vaardigheden beheersen.”

Name it speelkaart 2

Recepten

De Unplug&Play-campagne loopt tot en met 31 maart 2017. Van de kaarten en bijbehorende video’s worden wekelijks nieuwe vrij gegeven. Er zijn in totaal 36 verschillende kaarten met aanwijzingen en ideeën voor onder meer spelletjes, creatieve activiteiten, recepten en zelf kostuums maken.