TOP

Nieuwe koers voor Reset Kids

Reset Kids wil naar een hogere kwaliteit, betere prijzen en meer actualiteit. Alles voor een sterker merk. Een interne reorganisatie moet dit mogelijk maken.

Reset moet een jassenmerk worden voor mannen, vrouwen én kids. Daarom gaat Reset Kids uitgevoerd worden in dezelfde stoffen en materialen als de Reset-collectie voor volwassenen. De collectie voor kinderen zal iets kleiner worden, maar wel beter op elkaar afgestemd. “Op deze manier zal onze productie efficiënter verlopen en dat zal voordelig uitpakken op ons prijsniveau en op de kwaliteit”, meent productmanager Marjon van der Kleij. “Dat waren natuurlijk al onze sterke kanten, maar zo zullen we nog een slag kunnen maken.”

Betere doorverkoop
Hoe beter de collectie voor mannen, vrouwen en kinderen op elkaar is afgestemd, hoe sterker het beeld, vindt Van der Kleij. “De herkenbaarheid neemt toe en het maakt ons merk sterker. We zien alleen maar voordelen. Duidelijkheid is voor Reset essentieel. Het voorkomt ruis in de communicatie.” De nieuwe koers zal dat ook zijn uitwerking hebben op de doorverkoop, verwacht Van der Kleij. “Uiteraard gaan wij met modische, kwalitatief goede jassen tegen een goede, uitgebalanceerde prijs uit van een betere doorverkoop. De kracht van Reset Kids is een perfect op elkaar afgestemde collectie van kinderjassen met een goede prijs-kwaliteitsverhouding.”

Interne reorganisatie
Een interne reorganisatie moet een en ander mogelijk gaan maken. Reset gaat de afdelingen styling, productmanagement en verkoop integreren. Het doel is een betere en efficiëntere werking van het hele interne proces, van styling tot verkoop. De winkelier zal merken dat de verkopers alle lijnen van Reset (dus kids en volwassenen) onder hun hoede krijgen, zodat zij betrokken raken bij het hele jassensegment. Productmanager Marjon van der Kleij van Reset Kids legt uit: “We maken de interne lijnen kort en kunnen zo sneller reageren op ontwikkelingen in de markt.”  

Klanten van Reset Kids krijgen wel een eigen aanspreekpunt. Inge Driehuis gaat de klanten te woord staan, afspraken organiseren en zelf een deel van de verkoop doen. Van der Kleij: “Op deze manier blijft het contact met de klant optimaal.”