TOP

Speciale aandacht voor tieners op Market by Kleine Fabriek

Market by Kleine Fabriek heeft de komende editie extra aandacht voor tieners, een doelgroep die volgens de vakbeurs steeds meer een eigen plek opeist.

Ze willen niet meer worden geassocieerd met kinderkleding, maar vinden ook nog geen aansluiting bij volwassen mode: ‘inbetweens’, zoals de organisatie van de kindermodebeurs de huidige generatie tieners in een persbericht noemt. Kinderen die tussen kind zijn en jongvolwassen vallen, die groot zijn geworden met apps als Snapchat en Musically en ze worden vooral beïnvloed door middelbare schoolgenoten, YouTubers en andere online influencers. Die kids willen een eigen plek in de winkel.

Nieuwe namen

Op de kindermodevakbeurs, die wordt gehouden op 9 en 10 juli in de Amsterdamse Rai, is een groot aantal merken aanwezig die collecties maken voor deze tieners. Denk aan American Outfitters, Bellerose, Mees, Parajumpers, Replay en Levi’s. Het Scandinavische Cost:bart richt zich zelfs exclusief op pubers en speciaal voor meiden zijn er merken als Frankie & Liberty, Petit by Sofie Schnoor, Relish Girl, Geisha en Looxs Revolution. Nieuwe namen in dit segment zijn onder meer DKNY, JOY. the muse, Derhy Kids, Napapijri en Review for Teens.

Lezingen

Op Modefabriek, die tegelijkertijd plaatsvindt met de Market, worden lezingen en workshops gegeven waar je je kennis over de wereld van deze tieners kunt bijspijkeren. Zo zijn er lezingen over het online gedrag van digital natives en over storytelling op social media. Dit ‘learn’-programma is vrij toegankelijk met een MarketxModefabriek combi-ticket en vindt plaats in District D van Modefabriek.

FOTO: via Market by Kleine Fabriek